صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کارآفرینان موفق - قسمت ششم

آشنایی با الهام اکبری، کارآفرین موفق دنیای مطبوعات و ورزش

الهام اکبری متولد ۱۳۶۲، فرزند ارشد خانواده و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی(MBA) از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است.
به گزارش کسب و کار نیوز،  او از روزی که کارش را با نمایندگی روزنامه‌های سراسری در کرمانشاه شروع کرد پا در مسیر موفقیت گذاشت. خودش پشتکار و ایده‌های نو را مهم‌ترین عامل موفقیت می‌داند و معتقد است حمایت‌های خانواده‌اش در این مسیر حرکتش را سرعت بخشیده است. او حالا یک کارآفرین زن موفق هم در حوزه مطبوعات و هم در حوزه ورزش است و برای آینده هم برنامه‌های زیادی دارد.
 
خانم الهام اکبری، مطبوعات و گلف!
خانم الهام اکبری می گوید: “در حال حاضر سرپرستی چندین روزنامه و نشریه اقتصادی کشور را بر عهده دارم. صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول یک کانون تبلیغاتی، مشاور اقتصادی برخی از کارخانجات و شرکت‌های بخش خصوصی، رئیس هیات مدیره یک تعاونی کشاورزی -که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده است – و همچنین رئیس هیأت گلف استان کرمانشاه هستم. پیشتر بازیکن گلف بودم که دو بار به تیم ملی گلف دعوت شدم. تلفیق دنیای مطبوعات و ورزش شاید کمی غریب به نظر آید، اما از همان ابتدا باور داشتم که می‌توانم از پس هردوی آنها برآیم. مطبوعات برای من یک علاقه و کسب‌ و‌ کار دائمی و گلف یک بخش دوست‌داشتنی از زندگی‌ام محسوب می‌شود.”
 
خانم الهام اکبری و شروعی به موقع!
خانم الهام اکبری می گوید: “اولین دوره فعالیت مطبوعاتی را همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی در یک روزنامه سراسری آغاز کردم، سعی کردم از همان ابتدا بر کارم مسلط شوم؛ برای همین با جدیت هرچه تمام‌تر ابتدا به شناخت قابلیت‌های فردی خودم پرداختم، پس از آن شناسایی اهدافی که در زندگی به دنبال آن‌ها بودم را در برنامه کاری خودم قرار دادم. بعد از این نوبت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بود. بر روی اهدافم تمرکز کردم و سعی کردم با مثبت‌اندیشی همه چیز را تغییر دهم. با هر موفقیت، جسارت بیشتر پیدا می‌کردم و با هر شکست، قوی‌تر می‌شدم. در آن روزها کانون توجه دوستان و اطرافیان بودم. حدود ۲ سال ارتباط کاری با برخی استادان و مدیران، زمینه‌ساز پیشنهادی تاثیرگذار شد. بله، پیشنهاد سرپرستی یک روزنامه سراسری اتفاقی بود که به نوعی مسیر زندگی مرا با تغییری دلخواه مواجه ساخت و این انتخاب سرآغازی شد برای حصول موفقیت‌های بعدی. موفقیت‌هایی که چندی پیش در جریان برگزاری دومین جشنواره مطبوعات استان کرمانشاه، هم ادامه پیدا کرد و نشریه‌های تحت مدیریت من، حائز رتبه برتر شدند و این حاصل تلاش بی‌وقفه و همکاری مستمر اعضای مجموعه‌ای است که مدیریت آن‌ها با من است.”
 
خانم الهام اکبری و اشتغالزایی!
خانم الهام اکبری می گوید: “در بخش مطبوعات و رسانه، کانون تبلیغاتی و تعاونی کشاورزی به طور مستقیم و غیرمستقم حدود ۳۰ نفر مشغول به فعالیت هستند. اشتغالزایی یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های هر کارآفرینی است. اینکه می‌بینید تلاش شما باعث شده برای عده‌ای شغل ایجاد شود، حس خیلی خوبی دارد. من همیشه اعتقاد داشته‌ام که اول باید به فکر منافع دیگران بود تا بتوان در نهایت منفعتی را نصیب خودمان کنیم.”
 
خانم الهام اکبری در ادامه می گوید: “هیچ‌گاه از اینکه فقط به دنبال رسیدن به هدف‌های خود باشم خشنود نبوده‌ام؛ از این‌رو تصمیم گرفتم همراه با دیگران برای ساختن آینده‌ای روشن گام بردارم.
 
بدیهی است که در جامعه ما اشتغال و کارآفرینی زنان با مشکلات به مراتب بیشتری نسبت به آقایان همراه است. زنان هم عهده‌دار نقش‌های اجتماعی هستند و هم به عنوان همسر و مادر مسئولیت سنگین‌تری در قبال خانه و خانواده ایفا می‌کنند، اما نباید مشکلات و موانع موجود، زنان را از رسیدن به اهدافشان منصرف سازد. به عقیده من وقتی به آنجا می‌رسی که می‌توانی درک کنی که چه کاری باید انجام بدهی، دیگر هیچ چیز نمی‌تواند تو را از ادامه راهت باز دارد. در واقع تغییر دادن نگاهمان نسبت به وقایعی که در زندگی برایمان اتفاق می‌افتد، واکنش ما را نسبت به آنها تغییر می‌دهد. پس اگر می‌خواهید رنگین‌کمان را ببینید باید بارانش را هم تحمل کنید.”
 
خانم الهام اکبری و کار خانوادگی
خانم الهام اکبری می گوید: “من همیشه مورد لطف و رحمت خداوند بوده و هستم و هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانم حمایت و پشتیبانی خانواده‌ام را نادیده بگیرم، مادرم نقشی اساسی در تصمیمات من ایفا می‌کند. اولین دلگرمی همیشه از سوی اوست؛ سر نماز که دعایم می‌کند، می‌دانم که بخت یارم می‌شود. پدر و ۲ برادرم بازوان توانمند من برای انجام برخی امور مردانه بوده و هستند. وجودشان منبعی سرشار از عزم و اراده است که تکیه‌گاه امنی برایم شده‌اند. در سال‌های اخیر، همسرم مشوق بسیار خوب و پشتوانه محکمی برای من بوده است و هرگز حمایت‌ها و فداکاری‌های او را فراموش نمی‌کنم. به طور کلی باید بگویم‌ یکی از رموز موفقیت من، کار خانوادگی است؛ چرا که هر یک از اعضای خانواده‌ام به نحوی مدیریت و مسئولیت قسمت‌های مختلف مجموعه را بر عهده دارند.”
 
خانم الهام اکبری، با اهدافی روشن
خانم الهام اکبری می گوید: “منحصر به فرد بودن، عزت نفس و شخصیت متعالی با تمام اهدافم آمیخته شده است. هیچ‌گاه از اینکه فقط به دنبال رسیدن به هدف‌های خود باشم خشنود نبوده‌ام؛ از این‌رو تصمیم گرفتم همراه با دیگران برای ساختن آینده‌ای روشن گام بردارم. به طور کلی زندگی‌ام را در مسیر تحقق آرمان‌هایم دنبال می‌کنم و توسعه و پیشرفت جزء جدانشدنی اهداف کاری من است. تصمیم دارم در آزمون دکترای مدیریت شرکت کنم. به عقیده من یک مدیر خوب برای پیشبرد اهداف و توسعه همه‌جانبه باید به علم روز مجهز باشد.”
 
خانم الهام اکبری در ادامه می گوید: “در زمینه ورزش گلف نیز قصد دارم با یاری خدا و حمایت مسئولان دلسوز کرمانشاه و پیگیری همکاران سازمان ورزش و جوانان سعی در توسعه و ارتقا ورزش گلف در استان را داریم. به این منظور برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های آموزش گلف برای بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف را در نظر گرفته‌ام و در صورت استقبال مردم و فراگیر شدن این ورزش، در زمینه راه‌اندازی زمین‌های مینی گلف در مکان‌های ورزشی، پارک‌ها و مدارس نیز اقدام خواهیم کرد.”
 
خانم الهام اکبری با گام های استوار
خانم الهام اکبری می گوید: “باید راهی نو برای بودن پیدا کرد؛ از تجربیات الهام گرفت و نادیده‌ها را تصور کرد. اینجاست که ناممکن‌ها ممکن می‌شود. توصیه‌ام به خانم‌های جوان این است که اگر می‌خواهند فرد موفقی در جامعه باشند، باید از سختی‌ها نهراسند، مسئولیت‌های اجتماعی را بپذیرند و در راه رسیدن به اهدافشان محکم و استوار گام بردارند.”