صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیرآموزش و پرورش

کمبود نیروی انسانی در این وزارت در دست بررسی است

سیدمحمد بطحایی روز جمعه در حاشیه بهره برداری از چند واحد آموزشی در دزفول در جمع خبرنگاران، کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات آموزش و پرورش در سراسر کشور برشمرد و افزود:این کمبود در برخی استان ها کمتر و در برخی استان ها بیشتر مشهود است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ،سیدمحمد بطحایی روز جمعه در حاشیه بهره برداری از چند واحد آموزشی در دزفول در جمع خبرنگاران، کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات آموزش و پرورش در سراسر کشور برشمرد و افزود:این کمبود در برخی استان ها کمتر و در برخی استان ها بیشتر مشهود است. 
وی گفت: برنامه ای برای حل این کمبود آماده شده است که با سازمان امور اداری و استخدامی برای حل این مشکل در تعامل هستیم. 
وزیر آموزش و پررش ادامه داد:طبق برنامه ریزی انجام شده ضمن بررسی کارشناسی در خصوص این کمبود در هر استان ، مشخص می شود که از چه مجاری باید نیروی انسانی تامین شود ، کدام نیروها از طریق آزمون استخدامی بکار گرفته شوند و کدام نیروها از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند. 
بطحایی با بیان اینکه بر اساس این راهکار تکلیف نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور تا چهار سال آینده مشخص خواهد شد، گفت: هم اکنون در خصوص آمار واقعی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اختلاف وجود دارد که در 2 هفته آینده در نشست هایی که با سازمان امور اداری و استخدامی برگزار می شود این اختلاف برطرف و نیاز واقعی اعلام خواهد شد. 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این برنامه تکلیف نیروهای انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش مشخص خواهد شد که چه تعداد نیرو و با چه جنسیتی در کدام استان مورد نیاز است تا نسبت به رفع کمبود اقدام شود. 
وی در خصوص کاهش تمرکز بودجه آموزش و پرورش نیز گفت:در بودجه بندی جدید شاهد انعطاف در هزینه کرد و اعتبارات در استان ها خواهیم بود زیرا زمانی که اعتبارات متمرکز بود بخشی از کسری بودجه نادیده گرفته می شد و نابرابری و بی عدالتی به وجود می آمد که با این کاهش تمرکز این مشکلات به حداقل می رسد البته سختی هایی نیز در این خصوص وجود دارد. 
وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در سفری 2 روزه وارد خوزستان شد و ضمن بهره برداری از چند طرح آموزشی در این استان، در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان شرکت خواهد کرد.