صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

انتفال سفارت آمریکا به قدس از عوارض تفرقه در جهان اسلام است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، انتقال سفارت آمریکا به قدس را ناشی از تفرقه در جهان اسلام دانست
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ناصر ابوشریف امروز در همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد گفت: خوشبختانه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به جایگاهی نوین دست پیدا کرده است.
وی افزود: امروزه ایران اسلامی به عنوان پایگاهی برای جهان نوین اسلام مطرح است؛ نباید فراموش کنیم که مسئولیت معرفی اسلام در جهان بر عهده ما است و بدون ایجاد یک الگو از طرح اسلامی نمی توان این دین را به بقیه جهان گسترش داد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: وضعیت داخلی در جهان اسلام وضعیت خوبی نیست و این مساله مانعی برای گسترش اسلام است، به عنوان مثال ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را به عنوان نماد اسلام در جهان معرفی می کنند، بدون ایجاد یک امت اسلامی نمونه امکان معرفی اسلام به جهان نیست.
وی افزود: رژیم صهیونیستی امکانات مادی زیاد و رسانه های فراوانی دارد، براساس آیات قرآن هدف این رژیم فساد کردن در زمین است، باید بر رژیم صهیونیستی پیروز شویم، امت اسلامی موحد می تواند که جایگاه خودش را در جهان دوباره کسب کند.
ابوشریف با اشاره به تفرقه در جهان اسلام اظهار کرد: تفرقه در این جهان به ترامپ رئیس جمهور آمریکا اجازه داد که شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمت بشناسد، این تصمیم مقدمه برای تصمیم های دیگر ترامپ است، باید در مقابل این تصمیم ترامپ در مورد قدس واکنش نشان بدهیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پایگاه پروژه جهان نوین اسلام است، روحانیون می توانند که در میان امت اسلامی وحدت ایجاد کنند، مقابله با رژیم صهیونیستی تنها با وحدت و جهاد ممکن است.
ابوشریف افزود: ملت فلسطین یک ملت صبور است و این ملت از مسجد الاقصی دفاع می کند، رژیم صهیونیستی چند ماه پیش می خواست درب های الکترونیک را در این مسجد نصب کند، اما ملت فلسطین با مقاومت جلوی این کار را گرفت.
وی گفت: ملت فلسطین امروزه نیاز به کمک دارد، البته نه پولی که به عنوان رشوه به ملت فلسطین پرداخت شود، حوزه علمیه قم می تواند در حمایت از ملت فلسطین نقش ایفا کرد.