صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر عامل بورس کالای ایران خبر داد

عرضه آنلاین سکه در بورس کالا پس از موافقت بانک مرکزی

مدیر عامل بورس کالای ایران با اشاره به احتمال خطر امنیت و تقلب در معاملات سکه به صورت فیزیکی گفت: معاملات بالای ۶۰درصد سهام‌ها آنلاین است و بورس کالا ظرفیت عرضه سکه را دارد و این تصمیم منوط به نظر بانک مرکزی می باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر عامل بورس کالای ایران با اشاره به احتمال خطر امنیت و تقلب در معاملات سکه به صورت فیزیکی گفت: معاملات بالای ۶۰درصد سهام‌ها آنلاین است و بورس کالا ظرفیت عرضه سکه را دارد و این تصمیم منوط به نظر بانک مرکزی می باشد.
مدیر عامل بورس کالای ایران در مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا بورس کالا آمادگی عرضه سکه را دارد یا خیر پاسخ داد: شرایط این عرضه در بورس مهیا است زیرا بورس اوراق بهادار مدت مدیدی است که تجربه عرضه  و تقاضا سهام و کالا را به صورت برخط و آنلاین در قالب سیستمهای oms و سیستمهای کارگزاری مطمئن دارا است.
مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در خصوص عرضه سکه به دلیل ارزش ذاتی و گرانقیمت آن اگر افراد بخواهند آن را به صورت فیزیکی معامله کنند با خطر عدم امنیت و تقلب مواجه خواهند شد. وی افزود: به نظرم ایجاد خرید و فروش طلا و سکه در بستر آنلاین در بورس کالا تجربه خوبی برای معاملات این کالای ارزشمند خواهد بود به علاوه آنکه می تواند اثرگذاری قابل توجهی در جهت افزایش امنیت و مبازره با ورود تقلب و پولشویی در این بازار را به ارمغان بیاورد.
حامد سلطانی نژاد با اشاره به اینکه اگر قصد نظارت بر بازار سکه داریم بهتر است در سیستم آنلاین آن را اعمال کنیم گفت اصراری نداریم که خرید و فروش سکه در بازار خاصی شکل بگیرد بلکه مقصود اصلی سوق دادن معاملات سکه به صورت آنلاین به هر شکل و هر روشی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بورس کالا زیرساختهای لازم را جهت معاملات سکه را در درون خود دارد گفت: بورس برایش تفاوتی ندارد که چه نوع کالا و سهامی را برای معاملات در خود جای دهد و اکنون حدودا بالای 60درصد سهام به صورت آنلاین خرید و فروش می شود و در مورد سکه هم این اتفاق می تواند به عمل بیانجامد.
وی افزود:سکه حساسیت و ملاحظات خاصی به منظور عرضه در بورس  وجود ندارد فقط این مهم منوط به نظر بانک مرکزی است و به نظرم عرضه سکه در بانک کارگشایی هم ایده مناسب و خوبی بود که ادامه این روش هم در نوع خود پسندیده می باشد.