صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور جهانگیری

آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا در خوزستان آغاز شد

آبرسانی به 111 روستای بخش مرکزی و آبژدان و گام نخست مجتمع آبرسانی به روستاهای اندیکا در شمال شرق خوزستان روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  با بهره برداری از این طرح آبرسانی، جمعیتی بالغ بر 31 هزار و 94 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند. 
در گام نخست 107 روستای بخش مرکزی و آبژدان شهرستان اندیکا و در گام دوم به چهار روستای این بخش آبرسانی می شود. 
طرح آبرسانی به شهرستان اندیکا در سال 94 آغاز و بودجه آن از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است. 
حجم مخازن آب در این پروژه هفت هزار و 200 متر مکعب و تولید آب آن 420 مترمکعب در ساعت در هر شبانه روز است. 
آب پروژه آبرسانی به شهرستان اندیکا از منابع آبی پایین دست و بالا دست سد شهید عباسپور تامین می شود. 
فرماندار اندیکا نیز گفت: پروژه آبرسانی به 107روستای شهرستان اندیکا با اعتباری بیش از 120میلیارد ریال بهره برداری شد. 
منوچهر ورناصری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در این پروژه 65 کیلومتر شبکه تولید، خط انتقال و بیش از هفت هزار متر مکعب مخزن احداث شده است. 
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید در این پروژه نسبت به طرح قبلی سه برابر افزایش یافته، ادامه داد: پنج ایستگاه پمپاژ،20 پمپ افقی و شناور و 12تابلوی برق نیز در این پروژه نصب شده است. 
ورناصری ادامه داد:پیش از این آبرسانی به روستاها با افت فشار و در طول هفته یک بار انجام می شد اما با بهره برداری از این پروژه آبرسانی به این روستاها 24ساعته می شود. 
به گزارش ایرنا همچنین در این آیین بهره برداری از گام نخست مجتمع آبرسانی به روستاهای اندیکا در مسیر سد شهید عباسپور آغاز شد. 
در گام نخست این طرح که به 37 روستا آبرسانی می شود، پنج هزار و 672 خانوار با جمعیتی افزون بر 17 هزار و 94 نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند. 
طول شبکه توزیع در این طرح 10 کیلومتر و طول خط انتقال 30 کیلومتر است. 
اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است. 
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بعدازظهر دوشنبه در راس هیاتی به منظور بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی و نشست با مسئولان خوزستان، از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد. 
بهره برداری از کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان،آغاز ساخت پروژه پترو پالایش مسجدسلیمان، بهره برداری از پروژه آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا، و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز از جمله برنامه های دومین روز سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است. 
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان، معاون اول رییس جمهوری را دراین سفر همراهی می کنند. 
رضا اردکانیان وزیر نیرو، و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز دوشنبه شب وارد خوزستان شدند.