صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد

اتصال راه‌آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال راه آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا ، حسین عاشوری در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه زیرساخت های راه آهن است و پروژه های مهمی را در عرصه های بین المللی در دست اجرا دارد.وی ادامه داد: در همین راستا، اتصال راه آهن ایران را به سمت هرات در کشور افغانستان و شملچه - بصره در کشور عراق را در دستور کار قرار داده ایم.
عاشوری با بیان اینکه مسیر قزوین - رشت - آستارا با هدف تکمیل مسیر کریدور شمال - جنوب در حال اجراست، افزود: همزمان با این پروژه، کریدور جنوب - غرب را تعریف کرده ایم که از هند به ایران و سپس آذربایجان - گرجستان - اوکراین و لهستان متصل می شود.
وی با تأکید بر اینکه در نشست گرجستان، تعرفه های سال 2018 برای این منظور مورد توافق قرار گرفته است، افزود: طی هفته های آینده شاهد راه اندازی آزمایشی ایستگاه راه آهن آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و بهره برداری رسمی بعد از تکمیل کلیه بخش های زیربنایی این ایستگاه انجام می شود.
رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در خصوص برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال راه آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، گفت: این نیاز طی دو سال اخیر عنوان شده است و همزمان با آغاز پروژه راه آهن بین المللی آستارا - آستارا بین دو کشور ایران و آذربایجان، اتصال راه آهن رشت - آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر نیز مطرح شد.
عاشوری افزود: این خط آهن به طول هشت کیلومتر از خط آهن رشت - آستارا جدا و به محوطه بندر و منطقه ویژه اقتصادی آستارا وارد خواهد شد.
رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مطالعه این طرح برای اجرا با کمترین هزینه و مشکل توسط مشاور در حال انجام است، گفت: این مسیر نیز از بخش های مختلف شهری می گذرد و مشاور در حال بررسی است که طرح مذکور با کدام واریانت عملیاتی شود.