صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

با تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مسلمانان متحدتر شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصمیم رییس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را غیرعقلانی و نادرست دانست و گفت: ترامپ باید بداند بااین تصمیم مسلمانان جهان متحدتر و منسجم تر شده اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی صفاری نطنزی روز سه شنبه ضمن محکومیت تصمیم ترامپ در جا به جایی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس افزود: رییس جمهوری آمریکا تصور می کند این اقدام به نفع رژیم صهیونیستی است در حالی که به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی کمک می کند زیرا همان طور که شاهد هستیم این تصمیم باعث اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی شده است.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب که در هفته گذشته تصمیمات زیادی علیه مسلمانان فلسطین و دیگر کشورها گرفته بود امروز تصمیمی واحد و به نفع فلسطین می گیرد که این اتفاق نشان دهنده این است که کشورهای اسلامی می توانند انسجام و اتحاد خود را حفظ کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز کشورهای اسلامی باید با حفظ اتحاد و همبستگی خود جدی تر و قوی تر مقابل تصمیمات غلط آمریکا، عوامل و اذنابش در منطقه بایستند.
صفاری نطنزی افزود: ترامپ با تصمیمات نادرستی که هر روز می گیرد تنها خود را در میان مردم دنیا منفورتر می کند، امروز وی در میان مردم آمریکا نیز چهره منفوری دارد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری آمریکا بداند که مسلمانان به وی اجازه نمی دهند که در مورد سرزمین های مقدس تصمیم گیری کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
ترامپ در این سخنان از وزارت خارجه این کشور خواست که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس آغاز کند و سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
پس از اعلام ترامپ، سردمداران و مردم کشورهای مختلف جهان این اقدام ترامپ را محکوم کردند، همچنین روز جمعه هفته گذشته، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یـکپارچـه بر ضد این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تظاهرات کرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریاد کشیدند.