صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد

موفقیت بندر امام خمینی(ره) در بومی‌سازی تجهیزات کنترل ترافیک دریایی

فرآیند بومی‌سازی تعمیرات ماژول‌های الکترونیکی حساس و هوشمند رادارهای قدرتمند سیستم کنترل ترافیک دریایی (VTS) با استفاده از توان داخلی در بندر امام خمینی (ره) به اتمام رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد نظری معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر افزود: رادارهای سیستم کنترل ترافیک دریایی بندر امام خمینی(ره) از تجهیزات استراتژیک و حائز اهمیت بوده که نقش اساسی و ارزنده‌ای در مدیریت تردد ایمن کشتی ایفا می‌نماید.
نظری در ادامه گفت: اداره نت تجهیزات مخابرات و الکترونیک این اداره کل با هدف حفظ و آماده بکاری مستمر تجهیزات خاص، پیچیده و گرانبهای سیستم کنترل ترافیک دریایی، استفاده از پتانسیل‌های  مناسب و ارزندهٔ داخلی  را نیز مدنظر قرار داده است. 
وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، این موضوع به نحو مطلوب و قابل قبولی به مرحله اجرا رسیده و در ابعاد فنی، مالی و زمانی صرفه‌جویی قابل‌توجهی ایجاد شد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح دیگر دستاوردهای حاصل از اجرای بومی‌سازی تعمیرات مذکور؛ به ارتقاء آماده بکاری تجهیزات مربوطه، افزایش سطح ایمنی، استفاده بهینه از سامانه‌های راداری و دیگر سامانه‌های مرتبط در سیستم کنترل ترافیک دریایی اشاره کرد.
گفتنی است  این اداره کل موفق شده با هدف افزایش توان و تقویت پتانسیل‌های داخلی، تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های تعمیر و نگهداری و بروز رسانی تجهیزات استراتژیک این مجتمع بزرگ بندری را با موفقیت به انجام برساند.