صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اعلام کرد

خدمات‌رسانی ۲۲ اکیپ راهداری در خراسان شمالی به مسافران زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۲ اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌های استان به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: این ۲۲ اکیپ در طرح زمستانه در ۱۹ راهدارخانه استان مستقر می‌شوند.
بدیعی مقدم گفت: راهداران استان از اکنون برای خدمات‌رسانی به مسافران عبوری از استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: راهداران در طرح زمستانه امسال در سه راهدارخانه سیار و ۱۶ راهدارخانه ثابت خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی خدمات‌رسانی و تأمین ایمنی سفرها در طول جاده‌ها و گردنه‌ها را از رسالت‌های مهم راهداران عنوان کرد و گفت: ۲۱ گردنه در محورهای خراسان شمالی وجود دارد که طول این گردنه‌ها ۶۸۱ کیلومتر است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: ۲۸۰ نفر از عوامل راهداری و نیروی انسانی نیز در طرح زمستانه مشارکت دارند.
طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یک هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱/۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.
اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه‌های روستایی استان هم ۴ هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳/۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ قرار دارد.
طول راه‌های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه‌های شریانی کشور را دارد و در رتبه ۲۳ قرار دارد.