چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

حذف دو طرح تامین اجتماعی همگانی و افزایش نرخ باروری در کمیسیون اجتماعی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با رای نمایندگان دو طرح تامین اجتماعی همگانی و افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور حذف شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با رای نمایندگان دو طرح تامین اجتماعی همگانی و افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور حذف شدند.
حذف دو طرح تامین اجتماعی همگانی و افزایش نرخ باروری در کمیسیون اجتماعی
 احمد همتی در تشریح دستور کار امروز - یکشنبه - کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت (اعاده شده از سوی شورای نگهبان) در نشست این کمیسیون خبر داد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: این طرح پس از چندین بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، از این شورا اعاده شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح مجازات هایی برای افرادی که باعث کاهش باروری و جمعیت می شوند، پیش بینی شده بود.
همتی بیان کرد: اما با توجه به اینکه ابهامات طرح از نظر شورای نگهبان برطرف نشد و از سویی وزارت بهداشت بخشنامه ای را به بیمارستان ها برای برخورد با پزشکانی که برای کاهش نرخ باروری تلاش می کنند، ارائه کرده است، بنابراین با رای نمایندگان این طرح حذف و از دستور کار خارج و مطرح شد که بخشنامه وزارت بهداشت برای جلوگیری از این امر کفایت می کند و لزومی برای پیگیری این طرح وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را از موضوعات مطروحه در نشست امروز دانست و خاطرنشان کرد: این لایحه مربوط به ارزش افزوده داروها و کالاهای پزشکی است که در مورد داروها و کالاهای مصرفی پزشکی ارزش افزوده اعمال نشده اما برای سایر موارد لحاظ می شود و به دلیل آنکه در فصل بودجه ریزی قرار داریم، بنابراین کمیته تخصصی به منظور بررسی چگونگی تصمیم گیری برای لحاظ ارزش افزوده داروها و کالاهای پزشکی در بودجه 97 تعیین شد.
نماینده مردم سمنان در مجلس دهم، از بررسی طرح تامین اجتماعی همگانی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: به دلیل اینکه این طرح برای دولت بار مالی داشته و منابع آن پیش بینی نشده بود بنابراین با رای گیری نمایندگان حذف و از دستور کار خارج شد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: البته مقرر شد دولت لایحه به مجلس ارائه کند و چنانچه از سوی دولت لایحه ارائه شود، مشکل اصل 75 و تامین منابع برای آن پیش نمی آید.
به گزارش خانه ملت، گفتنی است در این نشست برخی از مسئولان شورای نگهبان، وزارت بهداشت و تولیدکنندگان لوازم پزشکی و دارویی نیز حضور داشتند.