صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با ۰.۲ درصد افزایش

طلا به ۱۲۴۹ دلار در هر اونس رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.
 در پی کاهش ارزش دلار امروز قیمت طلا با افزایش مواجه بود، اما احتمال بالای افزایش نرخ بهره در آمریکا مانع از آن شد که قیمت فلز زرد رشد قابل توجهی را تجربه کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1249 دلار و 90 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته به پایین ترین رقم از 26 جولای تاکنون یعنی 1243 دلار و 71 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1251 دلار و 70 سنت رسید.
دلار بخشی از رشد ارزش تجربه شده در اوایل امروز را از دست داده اما با توجه به انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار و احتمال بالای افزایش نرخ بهره، کاهش ارزش دلار محدود بوده است.
آمارهای بازار کار آمریکا که روز جمعه منتشر شد نشان داد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه نوامبر افزایش یافته و این یک تصویر مناسب از روند حرکت اقتصاد آمریکا ترسیم می کند. به گفته تحلیلگران، اقتصاد آمریکا هم اکنون به آن نوع از سیاست محرک مالی ای که دولت ترامپ پیشنهاد کرده نیاز ندارد، هرچند که میزان رشد دستمزدها همچنان ناچیز بوده است.
سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احتمال دارد این هفته قیمت طلا تا زمان برگزاری نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا نوسان محدودی را شاهد باشد. این در حالی است که با توجه به انتشار اماری قوی از بازار آمریکا 90 درصد احتمال دارد که نرخ بهره توسط قدرال رزرو افزایش یابد و قیمت طلا احتمالا به سمت 1200 دلار حرکت خواهد کرد.»
تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست این هفته خود افزایش دهد و چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده را نیز مشخص سازد.