صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس

تصمیم ترامپ درانتقال سفارت آمریکا، باعث اتحاد جهان اسلام در مقابل دخالت های تجاوزگرایانه شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، باعث اتحاد و انسجام جهان اسلام در مقابل دخالت های تجاوزگرایانه این کشور شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اظهارداشت: این اقدام ترامپ نشان داد دولتمردان آمریکایی قبل از این که دولتمرد ملت آمریکا باشند، دولتمرد رژیم صهیونیستی هستند و این تصمیم در حقیقت ماهیت دولت آمریکا را به جهانیان نشان داد.
وی افزود: امیدواریم ملت آمریکا در مقابل این تصمیم ترامپ این سوال برای آنها ایجاد شده باشد که چرا رییس جمهورشان رییس دولت رژیم صهیونیستی است و بیش از آن که به منافع ملت خود فکر کند به منافع آنان فکر می کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس بیان کرد: این تصمیم ترامپ، امروز جهان اسلام را متوجه ماهیت دولت آمریکا کرد و همه متوجه شده اند که این ماهیت اصلی دولت آمریکاست که به هیچکس و هیچ چیز رحم نمی کند.
نقوی حسینی یادآور شد : این تصمیم باعث شده است که جهان اسلام در مقابل دخالت های تجاوز گرایانه متحد شوند.
نقوی حسینی افزود: اقدام ترامپ باعث می شود که برخی کشورهای منطقه که در پشت پرده با آمریکا و صهیونیست ها دست دوستی داده اند، متوجه شوند که این تصمیم دولت واشنگتن نه تنها مخالف منافع یک کشور خاص بلکه مخالف جهان اسلام است.
وی همچنین گفت: امروز چرا کشوری که ادعای ام القرایی اسلام را می کند و می بیند مسلمانان در مقابل یک تجاوز آشکار قرار گرفته اند، اعلام موضع نمی کند؟، امیدواریم که این کشورها هم بیدار شوند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. 
ترامپ در این سخنان از وزارت خارجه این کشور خواست که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس آغاز کند و سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد. 
پس از اعلام ترامپ، سردمداران و مردم کشورهای مختلف جهان این اقدام ترامپ را محکوم کردند، همچنین روز جمعه هفته گذشته، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یـکپارچـه بر ضد این تصمیم رییس جمهوری آمریکا تظاهرات کرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریاد کشیدند.