صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد

بررسی طیف وسیعی از موضوعات در سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه یکی از موضوعات مطرح شده وزیر خارجه انگلیس در تهران را نازنین زاغری بیان کرد و گفت: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه با توجه به مسایل انسان دوستانه این موضوع را دنبال و با مقامات سیستم قضایی ایران پیگیری می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نتایج سفر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به تهران و این که آیا در این سفر در مورد مساله نازنین زاغری صحبتی شد، افزود: این سفر از پیش تعیین شده و به دعوت وزیر خارجه ایران انجام شد.
وی ادامه داد: طیف وسیع و مجموعه زیادی از مسایل در حوزه های مختلف وجود داشت که در این سفر باید میان ایران و انگلیس مورد بحث و بررسی قرار می گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات که وزیر خارجه انگلیس در تهران مطرح کرد موضوع خانم زاغری بود که با توجه به این که ایشان دو تابعیتی است و از نظر ما ایرانی تلقی می شوند و از نظر سیستم قضایی ایران محکوم هستند، دوران محکومیت خود را طی می کنند.
وی افزود: در نهایت وزیر امورخارجه اعلام کرد با توجه به مسایل انسان دوستانه این موضوع را دنبال و با مقامات سیستم قضایی ایران پیگیری خواهند کرد اما این مساله یک موضوع قضایی است و نهایتا با توجه به تفکیک قوا در ایران این موضوع در سیستم قضایی دنبال می شود و باید ببینیم چه خواهد شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره خبرهای منتشر شده از نتیجه کارگروه های تخصصی سازمان ملل مبنی بر این که موشک پرتاب شده از سوی یمن به عربستان ساخت ایران بوده است، گفت: در مورد گزارشی که به یکی از گروه های تحقیقاتی سازمان ملل منتسب کردید، خبری بود که در برخی از رسانه ها منتشر شد که یک نوع خبرسازی با اهداف خاص است و هیچ اعتبار و سندیتی ندارد.
وی ادامه داد: مواضع ما درمورد مساله یمن روشن است و دخالتی در مسایل این کشور نداریم، صرفا تلاش ما برای بیان مظلومیت مردم یمن است تا بتوانیم صدای این مظلومیت را در عرصه جهانی مطرح کنیم و این گونه اتهامات تکذیب می شود.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: هر آنچه در داخل یمن اتفاق می افتد به مردم و مقاومت یمن مربوط است و ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد. 
قاسمی افزود: در مورد کمیته اشاره شده چنین کمیته ای وجود ندارد و آنچه در خبرها بود، خبرسازی است و پایه و اساسی ندارد.