صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

روابط عمومی بانک کشاورزی خبر داد

پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی

بانک کشاورزی در 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و راه اندازی تاسیسات کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی، پرورش ماهی درقفس و آبیاری تحت فشار که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به طور ویژه در اولویت برنامه های اعتباری این بانک قرار دارند، پرداخت کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، ، پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدوین اهداف اقتصاد مقاومتی، مسئولیتی خطیر برای تحقق اهداف تعیین شده بر عهده دولت تدبیر و امید قرار گرفت و بانک کشاورزی به عنوان بازوی قدرتمند مالی دولت و سرباز جبهه اقتصادی کشور، پرداخت تسهیلات در زیربخش های تاسیسات کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی، پرورش ماهی درقفس و آبیاری تحت فشار را که نقش موثری در خودکفایی، تامین امنیت غذایی و اشتغالزایی کشور ایفا میکنند، در اولویت برنامه های اعتباری خود قرار داده است.
بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی در 100 روزه نخست دولت دوازدهم  بالغ بر 3500 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث بیش از 4200 واحد تاسیسات گلخانه ای پرداخت کرده است. حمایت از ایجاد و راه اندازی گلخانه ها، راهکاری موثر در مدیریت منابع آب، خاک و انرژی، غلبه بر شرایط نامساعد جوی و اقلیمی در استای تامین امنیت غذایی، استاندارد سازی محصولات و رونق تولید صادرات محور است .
این گزارش می افزاید، در همین مقطع 100 روزه، این بانک  برای تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی، با پرداخت بیش از 4000 میلیارد ریال تسهیلات ، 8200 فقره ماشین آلات و ادوات کشاورزی را به چرخه تولید بخش کشاورزی اضافه کرده و با افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، گامی بلند در راه روزآمد کردن روش های کشاورزی، ترویج فناوری های نوین و جایگزینی کشاورزی اقتصادی به جای کشاورزی معیشتی برداشته است.
بانک کشاورزی همچنین در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، فقط در 100 روز بیش از 125 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 637 فقره تاسیسات نوین آبیاری ازجمله آبیاری تحت فشار، سنتر پیوت و آبیاری قطره ای به کشاورزان پرداخت کرده است.
گسترش سیستم های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر در مدیریت بحران منابع آبی و افزایش راندمان تولید، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی داشته وهمواره مورد توجه مدیران بانک کشاورزی و در اولویت برنامه های  بخش اعتباری این بانک قرار داشته است.
این بانک به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و در راستای تامین امنیت غذایی کشور، اشتغالزایی و مدیریت منابع آبی و در پیروی از سیاست های دولت تدبیر و امید، در دولت یازدهم توجه ویژه به حمایت از طرح های پرورش ماهی در قفس را آغاز و بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی هشت طرح بزرگ پرداخت کرد. بانک کشاورزی در دولت دوازدهم تا کنون علاوه بر ادامه روند پرداخت اولویت دار تسهیلات در این زیر بخش، شاهد به ثمر رسیدن و صید و برداشت محصول از طرح های پرورش ماهی در قفس بوده است.
شایان ذکر است این بانک پرداخت تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی را همچنان در اولویت برنامه های اعتباری خود دارد و می کوشد با استفاده از کارشناسان کشاورزی مجرب و زیرساخت های قدرتمند بانکداری الکترونیکی خود، به عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی با حمایت مالی و مشاوره ای در راه پیشبرد اهداقف اقتصاد مقاومتی گام بردارد.