صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با شجاعت تیم جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر صورت گرفت

نجات یک خدمه هندی از خطر غرق شدن در بندر بوشهر

با تلاش‌های تیم جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و با وجود شرایط نامساعد جوی و طوفان شدید، عملیات امداد و نجات بارج رها شده و خدمه مصدوم آن با موفقیت انجام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد شکیبی نسب معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان در این باره گفت: در پی اعلام اضطرار شناور یادشده به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی بر پارگی طناب یدک و رها شدن بارج در اثر شرایط نامساعد جوی و طوفان و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها جهت مهار بارج و رها شدن آن در موقعیت بین میدان نفتی فروزان و جزیره خارگ، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با یدک‌کش دریابندر ۴ که در منطقه حضور داشت صورت گرفت و دریابندر ۴ جهت جستجوی بارج مفقود شده و خدمه آن به منطقه اعزام شد.
شکیبی نسب افزود: با رسیدن دریابندر ۴ به موقعیت اعلام شده متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی و گرد و غبار شدید نتیجه‌ای حاصل نشد همچنین امکان اعزام بالگرد نیز میسر نبود.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در راستای سرعت بخشیدن به عملیات جستجو  و نجات، هماهنگی‌های لازم با مرکز جستجو و نجات بندر عامری صورت گرفت و ناجی ۲ به منطقه اعزام شد همچنین با بهبود سطحی گرد و غبار بالگرد نیز به تیم جستجو و نجات اضافه شد.
محمد شکیبی نسب عنوان کرد: پس از انجام گشت‌های متوالی بر اساس الگوهای تعیین شده، خوشبختانه بارج رها شده در ۳۰ مایلی جزیره فارسی توسط بالگرد رؤیت شد و بلافاصله عملیات امدادرسانی و نجات فرد مصدوم (شکستگی از ناحیه پا و لگن) انجام شد، همچنین بارج رها شده نیز مهار شده و به مکان امن انتقال یافت