صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس مجلس

لایحه بودجه سال 97 با قانون برنامه ششم توسعه تطبیق داده شود

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بررسی لایجه بودجه سال 1397 کل کشور باید به قانون برنامه ششم پایبند باشیم و این لایحه را با قانون برنامه تطبیق دهیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، علی لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر درمورد لایحه بودجه سال آینده افزود: قطعا لایحه بودجه سال 1397کل کشور باید در چهارچوب برنامه ششم توسعه باشد به همین دلیل نمایندگان باید در بررسی ها قانون بودجه را با قانون برنامه ششم تطبیق دهند.
وی ادامه داد: فکر می کنم مقصود رییس ‌جمهوری از این که بودجه سال 1397 برشی یک ساله از برنامه چهار ساله دولت است، این است که چون چهار سال از قانون برنامه ششم باقی مانده است بودجه برشی یک ساله از برنامه ششم توسعه است.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه باید به قانون برنامه ششم توسعه پایبند باشند، نمایندگان نیز باید در بررسی های خود تطبیق ‌های لازم را لحاظ کنند و کمیسیون تلفیق نیز بر همین اساس به بررسی لایحه بودجه بپردازد.
حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در اخطاری با استناد به اصل 52 قانون اساسی گفت: بودجه سالانه کل کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می شود از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تسلیم می شود، هر گونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع مراتب مقرر در قانون خواهد بود.
وی افزود: قانون برنامه ششم توسعه یک سال در مجلس نهم و یک سال نیز در مجلس دهم بررسی و تصویب شد، امروز رییس ‌جمهوری در صحبت خود بیان کرد که لایحه بودجه سال 1397 برشی یک ساله از برنامه چهار ساله دولت است در حالی که ما این همه قانون تصویب کردیم.