صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد

جمعیت زنان فارغ‌التحصیل دانشگاه ۵۰ درصد بیش از مردان

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اعلام این خبر که ضمانت‌نامه تعاونی‌های زنان تا ۳۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه و تا ۱۰۰درصد تسهیلات‌شان صادر می‌شود، گفت: اکنون جمعیت زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی ۵۰ درصد بیش از مردان است.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اعلام این خبر که ضمانت‌نامه تعاونی‌های زنان تا ۳۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه و تا ۱۰۰درصد تسهیلات‌شان صادر می‌شود، گفت: اکنون جمعیت زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی ۵۰ درصد بیش از مردان است.
مهدی حسین‌نژاد، با اشاره به اینکه جمعیت زنان فارغ التحصیل دانشگاهی 50 درصد بیش از مردان است، اظهار داشت: این ظرفیت موجب شده تا بتوانیم بستری مناسب برای توانمندسازی واشتغال این قشر با هدف بهره وری نیروی کار فراهم کنیم. 
وی اظهار داشت: تعاونی‌ بهترین مسیر برای رشد و تعالی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و قطعاً هم افزایی زنان با استفاده از تعاونی‌ها موجب ارتقای کیفی فعالیت‌های آنان خواهد شد. 
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، در عین حال پیشنهاد داد تا موضوع تعاون در کتاب درسی مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده شود و قطعاً این قبیل اقدامات موجب توسعه اشتغال خواهد بود. 
حسین‌نژاد با بیان اینکه برای ارتقای مهارت فارغ التحصیلان باید بسته‌های آموزشی و فوق برنامه تهیه شود، گفت: قطعاً برای توسعه کارآفرینی نیازمند ارتقای مهارت دانش‌آموختگان هستیم و در این باره می‌توان مدل‌های مختلفی از فعالیت‌های تعاونی‌ها را به فارغ‌التحصیلان پیشنهاد کرد. 
وی افزود: معاونت امور تعاون برنامه‌های مهمی در زمینه پیشنهاد بسته‌های تعاونی به دانشگاهیان دارد که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز در این باره آمادگی خود را برای حمایت محتوایی و اعتباری اعلام کرده است. 
وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها همواره با عدالت اجتماعی، بهره‌وری بالا و سودآوری همراه هستند، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و تجمیع سرمایه‌های مردمی با هدف افزایش مشارکت مردمی از دلایلی هستند که باید بیش از گذشته به بخش تعاون توجه شود. 
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون درباره اعتبار 32 هزار میلیارد تومانی که برای توسعه اشتغال در کشور درنظر گرفته شده است، گفت: برای تعاونی زنان تا سقف 300 میلیون تومان وثیقه درنظر گرفتیم که تا صدرصد تسهیلاتشان را نیز ضمانت می‌کنیم. 
وی درباره جزئیات نحوه تضمین وثایق تعاونی های زنان نیز گفت: تعاونی هایی مشمول این موضوع خواهند شد که اولاً خانوادگی و فامیلی نباشند و دوماً طرح توجیه اقتصادی و فنی به همراه داشته باشند که قشر بسیاری از زنان را در خود جای دهند. 
وی درباره مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت‌های گذشته گفت: معمولاً این تسهیلات در دولت‌های گذشته هدفمند نبود و افرادی که توان فکری داشته و دارای ایده بودند، فاقد هر نوع وثیقه بودند که در این باره نیز در جلساتی با بانک مرکزی و معاونت اشتغال وزیر کار، موضوع اعتبارسنجی این افراد توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون صورت می‌پذیرد.