صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

طرح های فصلی کتاب در میان کتابفروشان اشتیاق ایجاد کرده است

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طرح های فصلی خانه کتاب را عامل شور و شوق در میان کتابفروشان دانست و گفت: «پاییزه کتاب» به بقای فروشندگان «یار مهربان» کمک می کند.
 به گزارش کسب و کار نیوز، طرح های فصلی کتاب در میان کتابفروشان اشتیاق ایجاد کرده است
محمود آموزگار روز شنبه در گفت و گو  اظهار کرد: طرح های فصلی خانه کتاب نظیر «پاییزه کتاب» یارانه ها را به سمت کتابفروشی ها به ویژه کتابفروشی های شهرستانی سوق داده و باعث رونق آنها شده است.
وی با بیان این که کتابفروشان با اجرای طرح «پاییزه کتاب» همه سلایق و ابداعات خود را برای جلب بیشتر کتابخوانان و مشتریان به کار گرفته اند، توضیح داد: اجرای این طرح باعث شده کتابفروشان وارد یک شبکه جمعی شده و از تکنولوژی های روز استفاده کنند هرچند همه موارد یاد شده درباره ویژگی های این طرح به ارتقای کتابفروشی ها برای اداره بهتر مجموعه شان کمک خواهد کرد.
به گفته مدیر نشر کتاب آمه، با اجرای طرح «پاییزه کتاب» میزان فروش کتابفروشی ها افزایش پیدا کرده است.
آموزگار ادامه داد: کتابفروشی یک شغل است و منبع امرار معاش یک خانواده به حساب می آید بنابراین اگر صاحب آن تامین نباشد، به سایر مشاغل رو خواهد آورد و اگر می خواهیم طرح های فصلی ترویج کتابخوانی موفقیت ذاتی و نسبی پیدا کند باید آن را به طور مستمر ادامه دهیم.
وی ارائه تعریف دقیقی از طرح های فصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی را ضروری خواند و اضافه کرد: اجرای طرح هایی مانند «پاییزه کتاب»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» در شرایط کنونی نشر لازم و ضروری است به عبارتی این حوزه هنوز به مرحله ای نرسیده که اجرای آنها متوقف شود.
اجرای طرح «پاییزه کتاب» با شعار «هر ورقش دفتریست… » از دوم آذرماه آغاز شده و از بین ۸۲۹ کتابفروشی تایید شده در این طرح، ۶۳۳ کتابفروشی از مراکز استان ها و ۱۹۶ کتابفروشی از شهرستان ها عضو طرح شده اند.
کتاب دوستان با همراه داشتن کارت ملی می توانند به کتابفروشی های عضو طرح مراجعه کرده و از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یک میلیون ریال استفاده کنند.
این طرح به مدت ۲۰ روز برای مراکز استان ها و ۳۰ روز برای شهرستان ها ادامه دارد.