صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)

سپاه نقش موثری در محرومیت زدایی کشور دارد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح همزمان 4150 پروژه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه گفت : سپاه پاسداران نقش موثری در زمینه محرومیت زدایی در کشور دارد.
 به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فتاح روز سه شنبه اظهار کرد: کار کمیته امداد امام خمینی (ره) رسیدگی به محرومان جامعه است و سپاه هم به نوعی همین کار را انجام می‌دهد و حتی می‌توان گفت که اقدامات نیروی زمینی سپاه پاسداران کار فوق امدادی برای رفع محرومیت است.
وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که فقر دشمن بسیار سرسختی است، افزود: نیروهای مسلح در هر کجا وارد شده پیروز از میدان خارج شده اند اما در فقر هنوز پیروزی کامل حاصل نشده که باید این هم اتفاق بیفتد.
رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه در جهت تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق مرزی باید به اشتغالزایی توجه کافی کرد : کمیته امداد بیشتر به دنبال اشتغال برای جوانان در مناطق محروم و مرزی است و با ظرفیت قرض الحسنه ای که دارد می تواند کمک جدی برای افرادی که در زمینه اشتغال مدد جویان همت دارند باشد. 
فتاح درباره رسیدگی به مردم در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: 6 هزار واحد مددجویان کمیته را بازسازی می‌کنیم که از این تعداد 2500 واحد به کلی ویران شده و مابقی آنها خسارت‌هایی با درصد متفاوت دیده اند. 
وی ادامه داد:در زلزله کرمانشاه نیروهای مسلح به خوبی وارد عمل شدند و مطمئن باشید که این اقدامات فراموش نخواهد شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد : از سوی دیگر طی توافقی که سال گذشته با سپاه صورت گرفت، مقرر شد تا سپاه 4 هزار و 200 واحد خانه روستایی ویژه مددجویان را در شش استان محروم کشور بسازد که از این تعداد 80 درصد انجام شده و مابقی هم تا دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد. 
فتاح افزود: همچنین در توافقی دیگر با سپاه قرار شد، 100 هزار فقره نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد تهیه شود که این نیز توسط سپاه تهیه و قبل از آغاز سال تحصیلی توزیع شد و همین اقدام در خصوص تهیه جهیزیه برای محرومان توسط سپاه به صورت کامل انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز همزمان با هفته وحدت، 4150 پروژه عمرانی و هزاران برنامه فرهنگی و اجتماعی در قرار گاه های منطقه ای نیروی زمینی سپاه با حضور سردار سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران افتتاح شد.