چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سفیر ژاپن خبر داد

ارتقای روابط تهران-توکیو را می خواهیم

سفیر ژاپن در ایران با ابراز امیدواری برای تداوم روند گسترش روابط تهران-توکیو در عرصه های مختلف، گفت: تقویت همکاری های فرهنگی حتی در دوران سخت سیاسی می تواند پیوند بین کشورها را تسهیل کند.
 به گزارش کسب و کار نیوز، «هیرویاسو کوبایاشی» دوشنبه شب در آئین روز فرهنگی ژاپن در هتل سرای عامری های کاشان افزود: روابط فرهنگی می تواند در دوران سخت سیاسی و اقتصادی پیوند کشورها را تسهیل کند و کشورهای ژاپن و ایران همواره از چنین روابطی بهره مند بوده اند.
وی ادامه داد: سال 2019 میلادی سالگرد 90 سالگی برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهای ایران و ژاپن است که امید می رود در آینده نیز همکاری های دوجانبه همچنان گسترش یافته و روابط فرهنگی بین این دو کشور مستحکم تر شود.
شهردار کاشان نیز در این آئین گفت: امروزه با گسترش و تغییرات سریع فناوری در زندگی نیاز به تعامل گسترده و ارتقای ارتباطات بیش از پیش احساس می شود که این امر نیازمند اعتماد متقابل و باور داشتن به یکدیگر است.
سعید ابریشمی راد اضافه کرد: ترویج یک فرهنگ در سایر کشورها نیازمند اعتماد محکم است و ایرانی ها ملت ژاپن را مردمانی سختکوش و قابل اعتماد می دانند و این حس خوب مردم ایران نسبت به ملت ژاپن به طور قطع می تواند ابزار موثری برای ارتقای سطح تعاملات بین دو کشور باشد.
هنرمندان ژاپنی در ادامه این آئین قطعات موسیقی با سازهای شینوبوئه، نوکان و طبل ژاپنی اجرا کردند. 
برپایی نمایشگاه عکس های گردشگری، نقاشی و گزیده نمادهای فرهنگی هنری ژاپن و کنسرت موسیقی پیانو از دیگر برنامه های ماه فرهنگی ژاپن است که از 11 آذر تا 30 دی سال جاری با همکاری سفارت ژاپن در تهران، معاونت امور هنری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هتل سرای عامری های کاشان در حال برگزاری است. 
هفته ها و ماه های فرهنگی ژاپن در راستای معرفی فرهنگ و آئین های سنتی این کشور در نقاط مختلف جهان برگزار می شود.