صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان

وضعیت زندگی در مناطق زلزله‌زده استان کرمان عادی شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: در پی وقوع زلزله در استان کرمان این اداره‌کل در آمادگی کامل بوده و شرایط در مناطق زلزله زده استان کرمان عادی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, محمدمهدی بلوردی گفت: ستاد مدیریت بحران در دقایق اولیه وقوع زلزله در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شد و تیمی از کارشناسان مدیریت بحران و اعضای مرکز تحقیقات جنوب شرق استان برای بررسی و گزارش خسارت‌های احتمالی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.
بلوردی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی در اولین ساعات وقوع زلزله دستورات لازم را برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان را صادر کردند، افزود: در بازدید و گزارشات اولیه ریزش‌های جزیی کوه در برخی مسیرهای روستایی در سطح استان دیده شد که بلافاصله تیم راهداری و حمل و نقل برای بازگشایی این مسیرها اعزام و نسبت به بازگشایی مسیرهای بسته شده  اقدام کردند.
وی ادامه داد: در همان ساعات اولیه سه اکیپ از نیروهای راهداری در مسیرهای مناطق زلزله‌زده برای کمک به تردد وسایل نقلیه اعزامی به منطقه حضور یافتند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در بازدید از منطقه "حجب" در حوزه شهرستان "راور" مشاهدهد شد تنها تعدادی از خانه‌های قدیمی و خشتی بر اثر زلزله تخریب شدند.
بلوردی با اشاره به اینکه در این بین خانه‌هایی که در سال ۸۳ با وام اعطایی بیناد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی و بازسازی شده بودند تخریب نشدند و فقط برخی از خانه‌های قدیمی که تغییر کاربری داده شده بودند بر اثر زلزله تخریب شده است.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه و برآورد کلی مجموعا هیچ‌کدام از منازل مسکونی در این زلزله آسیب ندیده‌اند تصریح کرد: در منطقه وقوع زلزله دو گسل به نام های "کوه بنان" که یکی از طولانی ترین گسل‌های استان کرمان است به همراه گسل "شهداد" با وقوع زلزله ۶/۱ و پس لرزه ۵/۶  ریشتری فعال شده بودند.