صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر نفت

بیمه‌ها مدیریت واقعی ریسک انجام دهند

وزیر نفت با بیان اینکه بیمه ها باید مدیریت واقعی ریسک را انجام دهند، گفت: صنعت بیمه باید نفت را جدی بگیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وزیر نفت با بیان اینکه بیمه ها باید مدیریت واقعی ریسک را انجام دهند، گفت: صنعت بیمه باید نفت را جدی بگیرد.
بیژن نامدار زنگنه در همایش بیمه و توسعه، با بیان اینکه صنعت نفت با سه خطر بزرگ رو به‌ رو است، گفت: یکی از این ریسک‌ها، خطر مواد سوزاننده، دیگری کار با فشار بسیار بالا و سوم سمومی است که در چند ثانیه می‌تواند جمعیت زیادی را به هلاکت برساند؛ این در حالی است که سال گذشته از رئیس کل بانک مرکزی درخواست شد که شرکت‌های بیمه، بیمه را در صنعت نفت جدی بگیرید.
وزیر نفت افزود: بیمه‌های دولتی نه ارزیابی ریسک و نه ممیزی، صورت می‌دهد؛ این در حالی است که بیمه‌ها باید کار حرفه‌ای خود را انجام دهند. البته می‌توان دستور اداری زد که بیمه‌ها، برخی نکات را رعایت کنند؛ ولی به خصوصی‌ها نمی‌توان دستور داد.
وی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها باید کار خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهند، گفت: نباید اجازه داد که حوادثی رخ دهد ولی اگر رخ داد باید با تیم کامل آن را مهار کنیم؛ درست است که مدیری تخلف کرده ولی شماها باید خسارت را بدهید . بیمه ها می توانند کاهش دهنده خسارت در حوزه نفت باشند. فکر نکنیم بیمه خوب بیمه ای است که در مراحل اولیه بیمه با اغماض برخورد می‌کند.
زنگنه معتقد است که بیمه‌ها و بیمه های اتکایی نقش پر رنگی در صنعت نفت می‌تواند داشته باشد.
وی افزود:  بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید. خیلی وقت ها به علت گرانی و ارزانی تجهیزات غیر استاندارد نصب می‌شود ولی شما ها در صنعت بیمه نباید بگذارید این موارد رخ دهد و باید این موارد را در ابتدای قرارداد بیمه لحاظ کنید.