صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر

طلای سبک را هم با فاکتور خریداری کنید

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر عنوان کرد که برای صدور فاکتور برای خرید هر نوع طلایی روری و واجب است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  جامعه خبر، محمد کشتی آرای اظهار کرد: برای خرید هر نوع طلایی لازم است فاکتور خرید از سوی واحد صنفی ارائه گردد و در حالی که طلافروشی‌ها به بهانه کم بودن وزن نمونه فروخته شده از صدور فاکتور خودداری کنند مرتکب تخلف شده‌اند چرا که موظفند به هر میزان که پول دریافت می‌کنند رسید و فاکتور ارائه نمایند.
بر اساس این خبر، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: برای صدور فاکتور هیچ گونه محدودیتی از نظر وزنی وجود ندارد و هر گونه داد و ستد در بازار طلا باید با مدرک باشد و احتمال اینکه واحد‌های مربوطه به دلیل فروش طلای تقلبی از ارائه فاکتور خودداری کرده باشند هم وجود دارد.
کشتی‌آرای تاکید کرد: در حالی که فردی با چنین مشکلی مواجه شد موضوع را به اتحادیه طلا اعلام کند تا مسئله رسیدگی و تخلفات بازرسی شود و در حالی که تخلفات محرز شود حتی امکان پملب واحد متخلف هم هست، اما اگر فردی به خرید کالای بدون فاکتور بپردازد و پس از آن ادعای خسارت کند دیگر راهی برای پیگیری موضوع وجود ندارد.
به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا مانند سکه، طلای تقلبی هم وارد بازار شده گفت: تاکنون کالایی به عنوان طلای تقلبی ندیدم و گزارشی هم به دست ما نرسیده چون با وجود چنین موردی حتماً مراتب قانونی و بستن واحد مربوطه را در دستور کار قرار می‌دادیم. اما گاه اعلام می‌شود که ممکن است عدم صدور فاکتور به دلیل چنین تخلفاتی باشد که در این مورد می‌توان گفت: چنین احتمالی وجود دارد.