صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان ایلام خبرداد

ممنوعیت برداشت آب در بخش شمالی دهلران

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان ایلام گفت: وزارت نیرو به مدت 2 سال دیگر ممنوعیت برداشت آب در بخش شمالی دهلران – اندیمشک را تمدید کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز احسان یارمحمدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه ممنوعیت برداشت آب از دشت های شهرستان دهلران به قبل از انقلاب بر می گردد، اظهارداشت: با اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در سال 84، سطح آب زیرزمینی در این منطقه بهبود یافت و در سال 88 درخواست رفع ممنوعیت برداشت آب در این منطقه را به وزارت نیرو دادیم.
وی با اشاره به اینکه ممنوعیت برداشت آب در حوزه جنوب جاده دهلران – اندیمشک برداشته شده است، افزود: این در حالی است که در بخش شمالی این منطقه ممنوعیت برداشت آب تمدید شده هر چند که در برخی نقاط این منطقه برداشت آب آزاد شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان ایلام به تأمین آب مورد نیاز 5 هزار هکتار از اراضی دهلران از آب سد دویرج اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آب انتقالی از رودخانه کرخه، به دشت عباس، عین خوش و فکه انتقال داده شده که 16 هزار هکتار از اراضی دشت عباس را تحت پوشش قرار داده است.
احسان یارمحمدی آبی کردن 53 هزار هکتار از اراضی دهلران از طریق انتقال آب کرخه، را از اهداف و برنامه های این شرکت عنوان کرد و بیان داشت: آبی شدن 25 هزار هکتار از اراضی و دشت های شهرستان دهلران برنامه دو ساله بوده که در دشت عباس 16 هزار هکتار تحت آبیاری قرار گرفته و درصدد هستیم تا پایان سال، 11 هزار هکتار از اراضی عین خوش و فکه نیز در این طرح آبیاری شوند.
وی یادآور شد: اجرای کامل این طرح ها به اعتبارات کلان نیاز دارد که امیدواریم دولت توجه ویژه ای به این مهم داشته باشد.