صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ملی پوش پینگ پنگ بانوان: برای المپیک ۲۰۲۰ هدف بزرگی دارم

فاطمه جمالی فر پس از کسب مدال طلا در مسابقات پرتغال از هدفش برای کسب سهمیه المپیک و کسب نخستین پیروزی بانوان پینگ پنگ باز در رویداد بزرگ المپیک گفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،ملی پوش پینگ پنگ بانوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره سطح رقابت‌های پرتغال بیان کرد: ۲۲ کشور در مسابقات بین المللی پرتغال حضور داشتند. سطح مسابقه‌ها برای نمایندگان ایران خوب بود چراکه از نظر سیدبندی از سایر شرکت کننده‌ها عقب‌تر بودیم. در بخش انفرادی تا یک قدمی مدال رسیدم اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده هلند که چینی‌الاصل بود ۴ بر یک نتیجه را واگذار کردم. در بخش دوبل رقابت ها نیز در حالی به همراه مهشید اشتری مدال طلا را کسب کردیم که در مرحله نیمه نهایی مسابقات در بخش انفرادی مقابل نمایندگان هلندی نتیجه را به  واگذار کرده بودیم و در فینال با هلندی ها مجدد بازی داشتیم. بازی بسیار سختی بود که فکر نمی‌کردیم بتوانیم پیروز شویم اما پیروز شدیم و به مدال طلا رسیدیم. در بخش دوبل علی‌رغم اینکه قرعه بسیار سخت بود اما بسیار خوب ظاهر شدیم و طلا را کسب کردیم.
جمالی فر در ادامه با اشاره به کسب مدال نقره در رقابت‌های تیمی مسابقات پرتغال افزود: در بخش تیمی، مدال نقره را در حالی کسب کردیم که در مرحله فینال با تیمِ سیدِ یک مسابقات که بازیکنانی از هلند و بلژیک را در اختیار داشتند روبرو شدیم. تیم قدرتمندی بود و ما در حالی مقابل این تیم قرار گرفتیم که یک بازیکن کمتر داشتیم و با ترکیب دو نفره به فینال رسیدیم. نفر سوم تیم ما بازیکنی از ازبکستان بود که شب قبل از مسابقه به کشور خود بازگشت و این به ضرر تیم ما شد و صددرصد اگر او بود بهتر می‌توانستیم در فینال بازی کنیم.
او درباره عدم حضور بازیکن ازبک در دیدار فینال بیان کرد: روش برگزاری مسابقه‌ها در جوانان سه بازیِ سه نفره بود  اما چون دو نفر به این مسابقه‌ها اعزام شدیم یک بازیکن از ازبکستان گرفتیم.  تیم مقابل ما نیز در فینال از تایلند، هلند و بلژیک بود. بازیکن ازبک نیز تنها در مسابقات شرکت کرده بود و فدراسیون برای حضور او در تیم ما هماهنگی‌های لازم را  انجام داد. پس از شروع مسابقه‌ها و رسیدن به فینال مسابقات،  بازیکن ازبک ساعت ۸ صبح اعلام کرد که بلیت دارد و باید به کشورش برگردد. اگر زودتر می‌گفت می‌توانستیم به مسئولان برگزاری مسابقه‌ها اطلاع دهیم که یک بازیکن ما بلیت دارد و بازی فینال را زودتر برگزار کنند، اما متاسفانه بازیکن ازبک دیر اعلام و تیم را ترک کرد. در نهایت تیم ما با دو بازیکن در فینال حاضر شد.
او در ادامه بیان کرد: فدراسیون در اوایل سال جاری اردوهای شبانه‌روزی برگزار کرده است، اعزام های متعددی به کشورهای اروپایی و پروتورهای مختلف داشته‌ایم، علاوه بر آن  بازیکنان و مربیانی از  سایر کشور ها در ایران به عنوان حریفان تمرینی حضور داشته اند که برای آمادگی بهتر در المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات جهانی سوئد بسیار تاثیر گذار است.
جمالی فر درباره هدفش برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ گفت: برای المپیک ۲۰۲۰ هدف بزرگی دارم. شهسواری تنها بانوی المپیکی پینگ پنگ است و من می‌خواهم برای المپیک ۲۰۲۰ خودم را آماده کنم تا به عنوان دومین بانوی المپیکی پینگ پنگ ایران در توکیو حاضر باشم. صددرصد کار آسانی در پیش ندارم اما غیر ممکن هم نیست تا علاوه بر کسب سهمیه المپیک بتوانم نخستین برد در المپیک را کسب کنم چرا که شهسواری در دو دوره حضور در المپیک بردی کسب نکرده و من می‌خواهم این کار را انجام دهم. این هدف برای المپیک ۲۰۲۰ است اما هدف نزدیک‌تر من حضور در مسابقه‌های جهانی سوئد است که امیدوارم بتوانم تیم ایران را همراهی کنم و بازی خوبی ارائه دهم.
ملی‌پوش جوان پینگ‌پنگ بانوان برای رسیدن به اهدافش اظهار کرد: نیازمند حریفان تمرینی قدرتمندی هستیم که خوشبختانه فدراسیون در چند ماه اخیر بازیکنانی از چین و کره شمالی را در ایران حاضر کرده است اما باز هم نیازمند حریفان قوی برای پیشرفت هستیم. از هیات تنیس روی میز کرج،  قارداشی، کیوانی، نظری و مربی ام تشکر می‌کنم چرا که در سال‌های حضورشان در فدراسیون تنیس روی میز برای ارتقای پینگ‌پنگ کشور مخصوصا در بخش بانوان زحمات بسیاری کشیدند. در حال حاضر نیز شاهد پیشرفت پینگ پنگ بانوان هستیم. همچنین از بخشی مربی ام و خانواده ام که همیشه مرا حمایت کرده اند تشکر می کنم.