صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر عنوان کرد

وجود حباب 200 هزار تومانی در قیمت سکه

رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: در حال حاضر حباب قیمت سکه حدود ۲۰۰ هزار تومان است به همین دلیل بانک مرکزی به منظور کنترل قیمت نسبت به عرضه سکه اقدام کرده و بانک کارگشایی عرضه سکه را انجام می‌دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، عبادالله محمدولی، رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی‌ ایران در گفت‌وگو، در خصوص‌ حراج سکه در بانک کارگشایی و تاثیر آن بر بازار اظهار داشت: به دلیل اینکه ضرب سکه در کشور تنها در انحصار بانک مرکزی است و مطمئنا در طول سال‌ عرضه و تقاضای سکه با فراز و نشیب مواجه می‌شود، هر زمان که تقاضا در بازار افزایش پیدا کند و دو کفه عرضه و تقاضا در بازار غیر متعادل می‌شود و مطمئنا ما شاهد تغییرات قیمتی در بازار خواهیم بود. بنابراین مدیریت، نظارت و شناخت از بازار برای کنترل از سوی بانک مرکزی کار درستی است.
محمد ولی‌ در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر حباب قیمت سکه چه میزان است؟ ، گفت: در حال حاضر حباب قیمت سکه حدود  ۲۰۰ هزار تومان است به همین دلیل بانک مرکزی به منظور کنترل قیمت نسبت به عرضه سکه اقدام کرده و بانک کارگشایی  عرضه سکه را انجام می‌دهد.
محمدولی افزود: همیشه استقبال خوبی‌ از سوی مردم برای خرید، سکه می‌شود و زمانی که مردم دارای سرمایه هستند به خرید سکه رو می‌آورند.
وی گفت: در حال حاضر قیمت سکه به ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسیده است و از زمان آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی تاکنون بهای سکه دوازده هزار تومان کاهش پیدا کرده که با قیمت واقعی آن تفاوت دارد.
محمدولی افزود: امروز شاهد آنیم که مردم زمانی که به مسافرت‌های خارج از کشور می‌روند به همراه خود طلا به ایران می‌اورند و پولی که در داخل باید صرف خرید مصنوعات طلا شود در خارج کشور هزینه می‌کنند.