صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در استان یزد صورت گرفت

برگزاری نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با سرپرست راه‌آهن

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با سرپرست و مدیر فنی و زیربنایی راه‌آهن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، در این نشست محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به سه حوزه مهم صنعت گردشگری، صنایع دانش‌بنیان و حمل‌ونقل و لجستیک در استان افزود: نگاه ما در اداره کل راه و شهرسازی توجه به ارتقاء راه‌آهن، فرودگاه و راه‌های استان است تا پشتیبان مناسبی برای صنعت گردشگری و سایر صنایع استان باشد.
نقصان محمدی با اشاره به سه اولویت کاری راه‌آهن که تکمیل دوخطه شدن خطوط ریلی، قطار حومه‌ای و برقی کردن راه‌آهن یزد-تهران است، ادامه داد: اگر قرار باشد این سه اولویت انجام پذیرد باید اصلاحاتی صورت گیرد که از جمله این اصلاحات خارج کردن قطارهای باری در یزد است.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه یزد کریدور مرکزی است و راه‌آهن اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد توجه به حمل‌ونقل ترکیبی را یکی از وظایف اصلی و اساسی دانست و خواستار هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها شد.
در ادامه این نشست سید احمد رضوی سرپرست راه‌آهن به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل پرداخت و از رضایتمندی مردم از راه‌آهن بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده خبر داد.
وی همچنین با اشاره اینکه اکثر طرح‌ها و پروژه‌ها به دلیل نبود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استقبال نکردن از سرمایه‌گذاری در این زمینه لغو شده است، خواستار اجرای طرح‌های تشویقی و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شد.