صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار سیونیک ارمنستان گفت

ایجاد سرمایه گذاری مشترک بین مناطق آزاد ارس و مغری

استاندار سیونیک ارمنستان گفت: سرمایه گذاری مشترک بین منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد مغری بزودی شروع می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل  از فرینا، واهه هاکوبیان در حاشیه مذاکرات تجاری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: منطقه آزاد ارس در زمینه صنعتی و تجاری رشد قابل توجهی داشته و همکاری مناطق آزاد ارس و مغری امکان توسعه و رشد تجارت و اقتصاد در دو کشور را افزایش خواهد داد.
هاکوبیان گفت: با توجه به پتانسیل های موجود، برای تبادل کالاهای مجاز تجاری بین ایران و ارمنستان از طریق ارس و مغری همکارهای مناسبی شروع شده است.
وی افزود: ارمنستان علاقمند به افزایش ارتباط با ایران است و قطعا همکاری های دوسویه موجب سهولت تبادل کالا بین ایران و سایر کشورها از طریق ارمنستان خواهد شد.
استاندار سیونیک ارمنستان از مذاکره هیات ارمنی و ایرانی برای سرمایه گذاری مشترک و تامین مواد اولیه کارخانه ایتالیایی تولید پیتزاهای نیمه آماده خبر داد و گفت: در بازدیدکه از مجموعه گلخانه تارلاامین در ارس داشتیم علاقند به تامین مواد اولیه پیتزاهای این کارخانه از ارس هستیم.
استاندار سیونیک گفت: مذاکراتی برای سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید مواد غذایی حلال و تبادل توریست بین دو منطقه آزاد ارس و مغری نیز انجام شد.
واهه هاکوبیان افزود: بازدید از منطقه آزاد ارس به درخواست مسئولین این منطقه بود و بدون شک تاثیر خوبی در رشد و توسعه سیونیک و مغری خواهد داشت.
گفتنی است واهه هاکوبیان در سفر یک روزه به منطقه آزاد ارس از فازهای صنعتی، گلخانه ای و آثار تاریخی این منطقه بازدید کرد و در مذاکره با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه همکاری های تجاری، سرمایه گذاری های مشترک و گردشگری بین ایران و ارمنستان تاکید کرد.
هیات اقتصادی منطقه آزاد ارس 15 آبان ماه امسال در سفر یک روزه به ارمنستان با استاندار سیونیک و مسئولین منطقه آزاد مغری دیدار و مذاکراتی برای توسعه روابط اقتصادی انجام داده بود. در این دیدار هاکوبیان از تلاش برای ایجاد مرکز ایران شناسی و مراکزی برای گردشگری حلال در استان سیونیک خبر داده بود.
ایجاد منطقه آزاد مغری از سال گذشته در دستور کشور کشور ارمنستان قرار گرفته و در این زمینه با منطقه آزاد ارس هم تفاهم نامه همکاری امضا شده است. منطقه آزاد مِغری در استان سیونیک ارمنستان در حاشیه شمالی رودخانه ارس در مرز کشورمان واقع شده است.
منطقه آزاد ارس نیز با ببیش از 50 هزار هکتار وسعت در 140 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه جنوبی ارس واقع شده و بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران فعالیت های صنعتی، تجاری، کشاورزی و گردشگری را انجام می دهد.