صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک مدیر بیمه‌ای با اشاره به زلزله اخیر

شرکت‌های بیمه به تنهایی قادر به پرداخت خسارات بزرگ نیستند

مدیر عامل بیمه اتکائی امین با اشاره به حادثه زلزله اخیر گفت: انتقال ریسک های بیمه ای به خارج از کشور بسیار ضروری است ما نیز تلاش می کنیم با بیمه گران اروپایی برای پوشش قرارداد مازاد خسارت به تفاهم برسیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مدیر عامل بیمه اتکائی امین با اشاره به حادثه زلزله اخیر گفت: انتقال ریسک های بیمه ای به خارج از کشور بسیار ضروری است ما نیز تلاش می کنیم با بیمه گران اروپایی برای پوشش قرارداد مازاد خسارت به تفاهم برسیم.
 
سیدمصطفی کیائی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله اخیر در غرب ایران اظهار کرد: اگر این زلزله در ابعاد بیشتری اتفاق بیافتد و ریسک‌ها را به خارج منتقل نکنیم، هیچ شرکت بیمه‌ای نمی تواند خسارات را جبران کند، پس چه بهتر که در این حوادث با دنیا شریک شویم.
کیائی ادامه داد: مثلا اگر در دنیا هواپیمایی سقوط کند و ما اتکایی قبول کرده باشیم، در مقدار  کمی از آن خسارت باید شریک شویم؛ در حوادثی هم که برای کشور ما رخ می دهد هم پوشش های اتکایی و خارج کردن ریسک ها برای ما باید اولویت داشته باشد چرا که بیمه ای به تنهایی توان یک زلزله بزرگ را ندارد.
مدیرعامل بیمه اتکایی امین با اشاره به احتمال اجباری شدن بیمه نامه های حوادث طبیعی و زلزله ادامه داد: حالا که احتمال دارد بیمه زلزله اجباری شود، باید ریسک‌ها به خارج منتقل شود چرا که در غیر این صورت فاجعه رخ می دهد، در حال حاضر گفته می‌شود از هر ۱۰۰۰ ساختمان سه تا بیمه بود، اگر هر ۱۰۰۰ تا بیمه بود چطور این خسارت ها توسط شرکت های بیمه جبران می شد؟
وی ادامه داد: البته امکان دارد هیچ حادثه ای در کشور رخ ندهد ولی عقل سلیم و علم بیمه می‌گوید که نباید ریسک‌ها را جمع کرد. اجباری شدن بیمه نامه زلزله خوب است ولی باید این ریسک ها به خارج از کشور منتقل شود.
مدیر عامل بیمه اتکائی امین با بیان ضرورت انتقال ریسک های بیمه ای به خارج از کشور، از تلاش این شرکت برای مشارکت با بیمه گران اروپایی در پوشش قرارداد مازاد خسارت این شرکت خبر داد و گفت: در پی تحولات حاصل از تحقق برجام، امیدواری در ایجاد تفاهم و همکاری  فی مابین بیمه اتکائی امین و شرکتهای بیمه اتکائی معتبر جهانی، بیش از پیش احساس می شود.
وی با اشاره به تلاش هایش در برقراری روابط برد - برد با شرکتهای بیمه اتکائی خارجی اظهار کرد: ما در نظر داریم  سهم مشارکت بیمه گران اتکائی خارجی در  قرارداد مازاد خسارت خود را در سال جدید افزایش دهد.
کیائی ادامه داد: در سال گذشته بیمه گران اتکائی خارجی در  ۲۶ درصد از قرارداد مازاد خسارت این شرکت سهیم بوده اند و امسال نیز در نظر دارد سهم مشارکت بیمه گران اتکائی خارجی در این قراد داد را افزایش دهد.