صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معصومه ابتکار در دیدار با رییس جمهور و وزیر امور خارجه ایسلند

تسریع در تصویب لوایح و قوانین حمایتی از زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در اولین روز از سفر دو روزه خود به ایسلند برای شرکت در اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن، با رییس جمهور آن کشور دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در اولین روز از سفر دو روزه خود به ایسلند برای شرکت در اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن، با رییس جمهور آن کشور دیدار و گفت و گو کرد.
گودنی یوهانسون رییس جمهور ایسلند در این ملاقات با خوشامدگویی به معاون رییس جمهوری اسلامی ایران، بر توجه جدی َایسلند به توانمندسازی زنان و ایجاد فرصت گفتگو بین زنان مؤثر در سطح سیاسی طی اجلاس جهانی مورد اشاره تاکید کرد.
معصومه ابتکار با اظهار خرسندی از حضور در این اجلاس، آن را زمینه مناسبی برای توسعه و ارتقا روابط در حوزه زنان دانست.
وی با اشاره به توانایی‌های زنان ایرانی از جمله سهم قابل توجه آنان در آموزش عالی، حضور موفقیت آمیز در عرصه ورزش، هنر و مشارکت‌های مدنی و اجتماعی، از برنامه‌های مهم دولت رییس جمهور روحانی را افزایش سهم زنان در سطوح مدیریتی دانست.
ابتکار تسریع در تصویب لوایح و قوانین حمایتی از زنان را ازجمله اولویت‌های کاری دولت دوازدهم دانست.
معاون رییس جمهور با اشاره به تلاش‌های ایران برای برقراری صلح، گفت: ایران از جمله کشورهایی است که طعم جنگ را چشیده و به همین دلیل توجه جدی به توسعه صلح در منطقه دارد.
وی افزود: امروز مشکلاتی مثل جنگ و تروریسم منجر به ناپایداری در منطقه شده و حوادث سوریه و یمن بخش بزرگی از این تراژدی است.
معصومه ابتکار گفت: خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا باید مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد تا با ظهور رویکردهای جدید افراطی مقابله شود.
رئیس جمهور ایسلند نیز در این دیدار بر نقش مهم آموزش در ارتقا جایگاه زنان در جامعه تاکید کرده و گفت: آموزش کلید مهم مشارکت در عرصه‌های مختلف جامعه است.
وی نقش مخرب جنگ و خشونت در منطقه خاورمیانه را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت هم افزایی در مقابله و کاهش آثار و عوارض آن تاکید کرد.
طرفین همچنین بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف و تبادلات به ویژه در حوزه علمی و فناوری و ارتقا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین طی دیدار جداگانه ای با گودلاگور تور دارسون وزیر امورخارجه ایسلند، سوابق دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری را مورد اشاره قرار گرفت.
ابتکار بر توسعه یافتگی حوزه زنان و نقش آنان در جامعه مدنی ایران تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایسلند نیز رویکردهای کشورش در توسعه حوزه زنان و ارتقا نقش آنان در اقتصاد و توسعه تجارت را مورد تاکید قرار داد.
طرفین ضرورت هم افزایی جهانی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و نیز توسعه صلح را مهم دانسته و طرف ایسلندی برای اعزام هیات تجاری بلندپایه به منظور توسعه روابط اقتصادی دو کشور ابراز تمایل کرد.