صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی

رویکردهای سنتی مدیریت باید تغییر یابند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در چهارمین همایش گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور گفت: رویکردهای سنتی مدیریت باید تغییر یابند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، توحید اخلاقی در چهارمین همایش گرامیداشت روز جهانی شهرسازی، با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور که تمامی مردم و مسئولان کشور درگیر مشکلات عدیده‌ای آن مناطق بودند، اظهار کرد: ما باید در مقابل عوارض، تبعات و آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله، آماده باشیم و ساختمان‌های خود را مقاوم ساخته و سطح آگاهی و دانش شهروندان را در برابر حوادث طبیعی ارتقا دهیم.
وی با بیان این‌که باید به مسائلی مانند آلودگی هوا و ریزگردها توجه ویژه‌ای شود، افزود: در گذشته‌های نه چندان دور، بحث حاشیه‌نشینی برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کرد، ولی در حال حاضر به یک مشکل اساسی تبدیل شده است؛ یا مسائلی مانند آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها معضل شهری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آیا جاده‌های ما جهت تردد خودروها با همان نسبت، رشد پیدا کرده‌اند در حالی که رشد متناسب بخش‌های مختلف شهری لازمهٔ تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است و باید رویکردها را در این حوزه تغییر دهیم.
وی با بیان این‌که به‌رغم ساخت و ساز و امکانات زیادی که در دهه‌های گذشته در شهرها تحقق یافته، از نظر پایداری شهرها به شدت در رنج و عذاب هستیم، گفت: با توجه به این‌که آسیب‌های طبیعی در شهرهای ما رو به افزایش است، باید جهت رفع کاستی‌ها و نارسایی‌ها در برنامه‌ریزی و مدیریت شهرها اهتمام جدی ورزیم.