صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار/ تداوم عرضه گوشت با قیمت تنظیم بازار
کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار/ تداوم عرضه گوشت با قیمت تنظیم بازار

کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار/ تداوم عرضه گوشت با قیمت تنظیم بازار

کسب و کار نیوز- رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از ایجاد ثبات و آرامش در بازار گوشت قرمز خبر داد و گفت: در حال حاضر با افزایش توزیع گوشت‌های وارداتی قیمت گوشت گوسفندی در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی‌اصغر ملکی» در خصوص قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده درجه یک بره نر به طور میانگین بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ بنابراین قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی و مخلوط نر گوسفندی در بازار بین ۴۲۰ تا ۴۳۵ هزار تومان و شقه گوسفندی ماده بین ۴۱۰ تا ۴۱۵ هزار تومان است، یعنی گوسفند ماده حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر کیلوگرم از گوسفند نر ارزان‌تر به فروش می‌رسد.

به گفته وی، قیمت ۴۲۰ تا ۴۳۵ هزارتومانی تنها برای گوشت نر گوسفندی درجه یک است و سایر محصولات همچون گوسفند ماده یا میش و بز قیمت‌هایی دارای فاصله قیمتی بین ۱۵ تا ۱۰۰ هزار تومان دارد که باید هموطنان از نوع خرید خود آگاهی داشته باشند.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر دولت برای تنظیم بازار گوشت قرمز از محل ذخایر داخلی شرکت پشتیبانی امور دام و از محل واردات اقدام کرده که این امر موجب جلوگیری از سودجویی برخی دلال‌ها و واسطه‌گران شده، اما انتظار می‌رود دولت برای تنظیم بازار گوشت به حضور خود در بازار ادامه دهد. ملکی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مشغولیت هموطنان برای خرید سال تحصیلی جدید بازار گوشت قرمز آرام است و ممکن است تا پایان مهرماه بازار این محصول راکد باشد.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از دام زنده گوسفندی به دلیل نوسان نرخ ارز از مرزهای کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات قاچاق و بخشی دیگر از دام به‌ویژه دام‌های مولد پرواری نیز به دلیل کمبود نهاده‌های دامی روانه کشتارگاه‌ها می‌شود که همین امر باعث شده جمعیت دامی کشور کاهش یابد و عرضه به بازار با مشکل روبرو شود.

ملکی با بیان اینکه با مشکل جدی ورود دام زنده از استان‌های غربی به تهران روبرو هستیم، تصریح کرد: علاوه بر هزینه‌های تمام شده تولید، هزینه حمل و نقل دام زنده از استان‌های تولیدکننده دام کشور از جمله استان‌های شمال غربی به سایر استان‌ها بالاست که در قیمت تمام شده محصول نهایی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد اثرگذار است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان کرد: طبق گزارش‌های موجود کشور به هیچ عنوان مازاد دام زنده ندارد و وضعیت فعلی بازار گوشت به دلیل ارائه اطلاعات نادرست برخی است که با ادعای وجود مازاد دام زنده در کشور به دنبال گرفتن مجوز صادرات و فروش دام زنده با نرخ ارز آزاد بودند که همین مسأله کشور را با کمبود دام زنده روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: به دلیل استمرار خشکسالی‌ها به‌ویژه در یک تا دو سال اخیر، تولیدکنندگان با کمبود علوفه دامی و مراتع روبه‌رو شدند تا جایی که بخش عمده دام‌های مولد کشور ذبح و روانه کشتارگاه باشد؛ بنابراین جمعیت دامی کشور آن‌قدر بالا نیست که بتوانیم بگوییم با مازاد تولید روبرو هستیم و امکان صادرات وجود دارد.

ملکی گفت: اگر جمعیت دامی کشور مدیریت شود، این میزان کفاف بازار داخلی را می‌دهد که این امر نیز مبتنی بر جلوگیری از قاچاق دام در مرزها، ایجاد ممنوعیت صادرات دام زنده و رفع ممنوعیت تردد دام از استان‌ها به تهران است.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.