صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس فراکسیون زنان مجلس

خشونت زنان علیه زنان بُعد پنهان خشونت است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: مهم‌ترین بُعد خشونت علیه زنان، خشونت زنان علیه زنان بُعد پنهان خشونت است که پنهان‌شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: مهم‌ترین بُعد خشونت علیه زنان، خشونت زنان علیه زنان بُعد پنهان خشونت است که پنهان‌شده است.
 پروانه سلحشوری در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان در قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: همواره هنگام شنیدن کلمه خشونت علیه زنان به فضای مردانه و خشونت از جانب مردان توجه می‌شود، درحالی‌که بعد مخفی خشونت علیه زنان توسط زنان صورت می‌گیرد.
وی افزود: خشونت علیه زنان به سه سطح خرد، میانه و کلان تقسیم‌بندی می‌شود که باید با آموزش و آگاهی‌بخشی آن را برطرف کرد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: امروز کاهش اعتماد به‌ نفس دختران و زنان، آسیب جدی وارد می‌کند که می‌طلبد خانواده‌ها و رسانه آگاهی‌های لازم را در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده تا این معضل ریشه‌کن شود.
وی یادآور شد: نسبت به جایگاه مدیریتی زنان ،نگاه جنسیتی وجود دارد که این امر جفایی در حق انسانیت است و نباید به ارزش و مقام زن از سوی جنس مخالف توهین شود، این در حالی است که برخی از زنان نیز از حمایت زنان برخوردار نیستند.
سلحشوری تصریح کرد: اعتلای جامعه زمانی به تحقق می‌رسد که قبل از آن زنان به جایگاه و ارزش حقیقی خود دست‌یافته باشند، رسانه ملی تاکنون نتوانسته به‌خوبی رسالت خود را در خصوص آگاه‌سازی خانواده‌ها و کاهش خشونت علیه زنان ایفا کند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصادیق خشونت زنان علیه زنان در سطح خرد جامعه، برخوردهای نامساوی و تبعیض‌آمیز مادر و دختر و غیره در خانواده است که باید با آگاهی و مشورت برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: ما زنان همراه با جامعه‌ای که نمی‌خواهند زنان به‌جایی برسند هم‌زبان می‌شویم درصورتی‌که باید حامی و حمایتگر یکدیگر باشیم.