صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد

راه اندازی یک نظام بهداشتی و ارائه کلیه خدمات در مناطق زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی یک نظام بهداشتی در مناطق زلزله زده و ارائه کلیه خدمات بهداشتی در این مناطق خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر محمود رضا مرادی با اعلام اینکه تیم های بهداشتی اعزامی از سوی دانشگاه و استانهای مجاور به سرعت کارهای بهداشتی مناطق را در صدر امور قرار دادند گفت: این تیمها با نظارت بر بهداشت آب، بهداشت محیط ، جلوگیری از بیماریهای واگیر، راه اندازی نظام سندرمیک ، بهداشت دهان و دندان ، کنترل و نظارت بر دیابت و از همه مهمتر راه اندازی نظام بهداشتی و خانه های بهداشت توانستند به سرعت کنترل امور بهداشتی منطقه را به دست بگیرند.
وی با اشاره به برپایی 34 مورد کانکس درمنطقه گفت: خیلی سریع پایگاه های سلامت شهری و روستایی با استفاده از این کانکس ها و استفاده از ظرفیت های موجود راه اندازی شد و خوشبختانه هم اکنون صد در صد موارد خانه های بهداشت ، پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت در شهر و روستا ارائه خدمت می کنند.
دکتر مرادی همچنین از راه اندازی تیم های روان پزشکی و روانشناسی دراین مناطق نیز خبرداد و گفت: یکی از اقدامات خوب دیگری که به سرعت صورت گرفت اعزام و شروع بکار تیم های روان پزشکی و روانشناسی در حوزه معاونت بهداشتی و با همراهی معاونت اجتماعی دانشگاه بود .
وی در پایان درخصوص تأمین داروگفت : خوشبختانه هم اکنون از نظر دارو مشکلی در مناطق زلزله زده نداریم وتاکنون همه داروها به این مناطق ارسال و به صورت رایگان توزیع شده اند.