چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

محمد لاهوتی از ایستگاه پایانی فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران می‌گوید

فهرست صادرکنندگان نمونه استان تهران تقریبا نهایی شد

انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران که به اتاق بازرگانی تهران تفویض شده، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و فهرست تقریبا نهایی شده و منتظر تایید پایان کارگروه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق تهران، انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران که به اتاق بازرگانی تهران تفویض شده، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و فهرست تقریبا نهایی شده و منتظر تایید پایان کارگروه است.
صادرکنندگان نمونه استان تهران که برای نخستین بار توسط پارلمان بخش خصوصی انتخاب و معرفی می‌شوند، در مراسمی که با حضور مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار می‌شود، مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند.
محمد لاهوتی که مسئولیت دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را برعهده دارد با اشاره به برگزاری آخرین نشست‌های کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان گفت: پس از آنکه انتخاب صادرکنندگان نمونه از گام اول یعنی بررسی پرونده‌ها تا پایان برگزاری همایش به اتاق تهران واگذار شد، سه جلسه کارگروه تشکیل شده و احتمالا آخرین نشست این کارگروه نیز روز شنبه آینده 11 آذرماه برگزار خواهد شد. در نشست اخیر کارگروه نیز خلاصه‌ای از بررسی دقیق پرونده‌ها و نتایج به دست آمده، به اعضای کارگروه اعلام شد و نقطه نظرات اعضای کارگروه نیز دریافت و اعمال شد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: فهرست صادرکنندگان نمونه استان تهران تقریبا نهایی شده و برای اعضای کارگروه ارسال می‌شود تا مورد تایید نهایی قرار بگیرد.
محمد لاهوتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استعلام از گمرک در خصوص میزان صادرات شرکت‌های صادرکننده نیز دریافت شده است. ضمن آنکه براساس آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه، کاندیداها نباید دارای معوقات بانکی باشند. بنابراین، در این مورد نیز از نهادهای مربوطه استعلام صورت گرفته است.
 لاهوتی در ادامه در مورد تعداد برگزیدگان توضیح داد و گفت: بر اساس میزان شرکت‌کنندگان در گروه‌های کالایی از یک صادرکننده منتخب تا سه صادرکننده منتخب معرفی خواهد شد. برای مثال در گروه کالایی کشاورزی که تعداد شرکت‌هایی که پرونده‌ ارسال کردند بالاتر است، سه منتخب معرفی می‌شود اما در گروه‌های کالایی که تعداد شرکت‌کنندگان کمتر بوده است، یک صادرکننده انتخاب می‌شود. به طور کل تعداد منتخبان حدود 16 یا 17 شرکت خواهد بود. در عین حال پنج شرکت که نتوانسته‌اند، امتیاز کافی را کسب کنند اما نمره خوبی به دست آورده‌اند، در بخش شایستگان تقدیر معرفی می‌شوند.
لازم به یادآوری است که مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با حضور مسئولان دولتی، اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی روز دوشنبه 13 آذر ماه از ساعت 9 صبح در مرکز همایش‌های هتل ارم تهران برگزار می‌شود.