صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر عامل و هیات مدیره بانک مسکن به استان کرمانشاه سفر کردند

بازدید مدیرعامل بانک و هیات مدیره بانک مسکن از مناطق زلزله زده

مدیر عامل بانک مسکن در جریان بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ضمن همدردی با خانواده های روستایی و شهری ساکن غرب کشور، سبد تسهیلاتی بانک عامل بخش مسکن برای کمک به خانوارهای زلزله زده را تشریح کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر آن که «وظیفه داشتم به عنوان یک شهروند در اسرع وقت برای دست یابی به یک ارزیابی واقع ¬بینانه به این منطقه سفر کنم» ، اظهار کرد: علاوه بر آن با توجه به آن که بانک مسکن به عنوان یک بانک مردمی به صورت تخصصی در حوزه مسکن فعالیت دارد، وظیفه ایفای نقش برای کمک به افراد زلزله زده دو چندان می ¬شود. مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن با سفر به استان کرمانشاه، وضعیت مناطق زلزله ¬زده و همچنین روند امداد رسانی و بازسازی را مورد بررسی قرار دادند.
مدیر عامل بانک مسکن در استان کرمانشاه و در جمع زلزله¬ زده ¬ها گفت: بانک مسکن به دولت اعلام کرد آمادگی پذیرش عاملیت پرداخت تمامی تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده را دارد با این حال بانک مرکزی ترجیح داد چند بانک بزرگ دیگر هم در این حوزه همکاری داشته باشند.
مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد از مجموع تسهیلاتی که دولت برای پرداخت به زلزله ¬زده های استان کرمانشاه پیش بینی کرده است توسط بانک مسکن پرداخت خواهد شد، گفت: در این زمینه با هماهنگی انجام شده با شرکت بیمه طرف قرارداد بانک مسکن توانستیم به یک توافق مناسب برای پرداخت خسارت زلزله زده برسیم.
وی به نتایج این توافق اشاره کرد و افزود: بنا بر توافق انجام شده مبلغی در حدود 120 میلیارد ریال به حساب بانک مسکن بابت پرداخت خسارت واحدهای مسکونی در برابر زلزله و آتش ¬سوزی واریز شده است تا پس از انجام کارشناسی¬ های لازم و انجام هماهنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این خسارت¬ ها به آسیب¬ دیدگان به طور کامل پرداخت شود.