صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

افزایش رشد ترانشیپ کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۹۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی هشت ماهه سال جاری در بندر خرمشهر خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا ، محمد محسنی در گزارشی ضمن ارائه عملکرد هشت ماهه این اداره کل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۰۴ تن کالا در بندر خرمشهر انجام شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.
محسنی با بیان این که از مجموع عملیات انجام شده ۳۶۵ هزار و ۳۷۸ تن به تخلیه و ۸۳۵ هزار و ۲۶ تن به بارگیری اختصاص دارد، عمده بار صادراتی را مصالح ساختمانی، مواد معدنی، خوراک دام  و تره بار عنوان کرد.
وی افزود: طی این مدت صادرات کالا از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس با افزایش ۱۹۱ درصدی به بیش از ۸۳۵ هزار تن رسیده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، میزان صادرات کلینکر از بندر خرمشهر به کشورهای کویت و عراق را ۵۱۳ هزار و ۷۶۱ تن اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ برابری را نشان می‌دهد.
محسنی گفت: در این بازه زمانی تخلیه و بارگیری بیش از۶۰ هزار و ۷۸ TEU کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۸درصدی برخوردار است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس را ۲۲۱ هزار و ۸۰۸ نفر عنوان کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.
وی با اعلام رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در بندر خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در پایان به تردد یک هزار و ۳۶۷ فروند شناور طی این مدت در مجتمع بندری خرمشهر اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد که ۴۴۷ فروند شناور بالای هزار تن و ۹۲۰ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.
مجتمع بندری خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی، قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به کشورهای کویت و عراق یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور به شمار می‌رود.