صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

امضاء دو تفاهم نامه همکاری میان ادارات کل بنادر و دریانوردی و فرودگاه های استان بوشهر

اداراه کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و فرودگاه های استان بوشهر در زمینه جست و جو و نجات دریایی و خدمات آتش نشانی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز،  در راستای استفاده بهینه از امکانات و ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه، دو تفاهم‌نامه همکاری جستجو و نجات دریایی و خدمات آتش نشانی میان اداره کل بنادر و دریانوردی با اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر  منعقد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ابتدای این نشست گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرهم‌اکنون با ۵ شناور ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در آب‌های خلیج فارس، به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کند.
محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه در مجموع سواحل استان بوشهر ۵  پایگاه جستجو و نجات دریایی وجود دارد افزود: این پایگاه ها شامل عسلویه  با استقرار ناجی ۱۸، پایگاه دیر با استقرار ناجی۸، پایگاه عامری با استقرار ناجی ۲، پایگاه خارگ با استقرار ناجی ۹ و پایگاه بوشهر با استقرار SAR ۳ است که در آینده ایی نزدیک نیز پایگاه جستجو و نجات دریایی دیلم با شناور تازه خریداری شده ناجی ۲۰ به آنها اضافه خواهد شد.
بنچاری گفت: همچنین در طول نوار ساحلی استان ۸ ایستگاه مخابراتی وجود دارد که به انجام مباحث مربوط به مخابره و پوشش مخابراتی مرز های آبی استان می پردازند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن اشاره به آمار ۸ ماهه جستجو و نجات دریایی عنوان کرد و افزود: در ۸ ماهه امسال  صد و یک مورد شرایط اضطرار را داشته ایم که از میان آنها ۴۵ مورد مربوط به حادثه دریایی و ۵۶ مورد آن امداد پزشکی بوده است و در مجموع این عملیاتها تعداد ۲۶۸ نفر نجات  پیدا کرده اند.
بنچاری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: براساس این دو تفاهم نامه، همکاری متقابل در زمینه اعزام واحدهای آتش‌نشانی برای اطفا حریق، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و برگزاری رزمایش‌ها و مانورهای مختلف در حوزه امداد و نجات و آتش‌نشانی توسعه می‌یابد.
گفتنی است، در پایان این مراسم نیز مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر و هیات همراه از برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر بازدید کردند.