صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد

سواری و موتورسیکلت ها بیشترین نقش در تصادفات آبان ماه

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: سواری و موتورسیکلت ها در طول آبان ماه امسال، بیشترین نقش را در بروز تصادفات برون شهری داشته اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی روز سه شنبه افزود: سواری ها نزدیک به 59 درصد حوادث معابر برون شهری را رقم زده اند.
وی ادامه داد: همچنین طی آبان ماه سال ٩٦، موتورسیکلت ها در نزدیک به 19 درصد کل تصادفات برون شهری نقش داشته اند.
سرهنگ رحمانی اضافه کرد: مسافربری های عمومی، با سهم نزدیک به یک درصد، کمترین نقش را در تصادفات برون شهری آبان ماه داشته اند. این در حالی است که وانت ها سهم 12 درصدی و کامیون ها سهم 9درصدی تصادفات را به خود اختصاص داده اند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در نزدیک به ٣٠ درصد تصادفات درون شهری مهر ماه نیز عابران پیاده مقصر بوده اند.
رحمانی افزود: این در حالی است که طبق آمار همین یک ماه، در تصادفات برون شهری، عابران پیاده در نزدیک به ١٠ درصد تصادفات نقش و حضور داشته اند.
وی با اشاره به این که پنج درصد از تصادفات درون شهری مهر ماه ٩٦ منجر به واژگونی شده، گفت: این درصد در تصادفات برون شهری بسیار بالاتر است و نزدیک به ٤٠ درصد تصادفات جاده ها در مهرماه منجر به واژگونی شده است.
سرهنگ رحمانی ادامه داد: در مهر ماه سال ٩٦، در معابر درون شهری کشور، از ساعت ١٦ تا ٢٠ رخ داده که با در نظر گرفتن میزان تصادفات از ساعت 12 تا 16، می توان گفت، نزدیک به ٢٥ درصد تصادفات مابین این ساعت ها رخ داده است.
وی افزود: این در حالی است که از ساعت ٨ تا ١٢ نزدیک به ٢١ درصد تصادفات درون شهری رخ داده اند.
وی ادامه داد: همچنین طبق این آمار ساعتی که بعد از این بازه های زمانی بیشترین حجم تصادفات درون شهری را به خود اختصاص داده، ٢٠ تا ٢٤ (١٧ درصد) بوده است.
به گفته وی، بیشترین ساعت وقوع تصادفات مهر ماه در معابر برون شهری هم مانند معابر درون شهری، بازه بین ١٦ تا ٢٠ (٢٨ درصد) و پس از آن ساعت١٢ تا ١٦(٢٤درصد) و ساعت ٨ تا ١٢( ١٨درصد) بوده است.