صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

مجلس از هیچ حرکتی در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دریغ نمی کند

ضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در بحث مبارزه اجتماعی با مواد مخدر از در اختیار گذاشتن منابع برای این حرکت اجتماعی و ملی دریغ نمی‌کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، علی کاظمی بابا حیدری گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید از فرهنگ خانواده شروع شود چرا که ما جامعه جوانی داریم و آنها در برابر معضل اعتیاد آسیب‌زا هستند.
وی با بیان اینکه گرایش به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی موضوع بسیار پیچیده‌ای است که عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی را تحت تاثیر خود قرارمی‌دهد، افزود: متاسفانه مباحث فرهنگی و آموزشی خانواده‌ها در رابطه با عوارض و خطرناک ناشی ازمصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی ضعیف است به همین دلیل گرایش به سمت استفاده از این مواد گسترش می‌یابد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید ریشه‌ای به موضوع مبارزه با اعتیاد پرداخته شود، اظهارکرد: گروهی از روی خوشگذرانی و عده‌ای به دلیل بیکاری مواد مخدر را مصرف می‌کنند برای هر دو عامل ضعف فرهنگی و آموزشی وجود دارد زیرا این گروه‌ها به دلیل ناآگاهی و عملکرد نادرست والدین در بحث نظارت و کنترل تربیتی گرایش به اعتیاد پیدا کرده اند.
کاظمی با اشاره به اینکه درقدم اول مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید از خانواده شروع کرد، گفت: متاسفانه در بسیاری از اوقات مشاهده می‌شود که والدین در کنار فرزندان مواد مخدر ساده‌ای مانند قلیان را مصرف می‌کنند و به مرور زمان مصرف انواع مواد مخدر نیز آغاز می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: باید جامعه پذیرای معتادان بهبود یافته باشد، باید فرهنگ جذب معتادان بهبودیافته را داشته باشیم، معتاد بهبودیافته مانند کسی که دوباره متولد شده و باید نگاه‌های جامعه درباره این قشر عوض شود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی فردی از آلودگی به مواد مخدربه پاکی می‌رسد و جامعه پذیرای او باشد، معتادانی دیگر نیز تصمیم به ترک اعتیاد می‌کنند و افراد سالم نیز از این معضل در امان خواهند بود.
 در حال حاضر دو میلیون و 808 هزار معتاد در کشور وجود دارد.