صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مروز صورت گرفت؛

عقد‌تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و سازمان میراث فرهنگی برای توانمندسازی زنان

ایلنا: معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و سازمان میراث فرهنگی کشور صبح امروز (شنبه) تفاهم‌نامه ای را در راستای توانمندسازی زنان منعقد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کشور ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و تسلیت حادثه منا اظهار کرد: امیدواریم که تدبیر لازم صورت بگیرد تا در ادامه مراسم حج و فرایند بازگشت حجاج و پیکر شهدا مشکلی ایجاد نشود و با مشارکت کشورمان در تصمیم‌گیری‌های مراسم حج سال‌های آینده مشکلی بعد از این پیش نیاید و شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.

 وی با اشاره به ماده 230 برنامه پنجم توسعه که معاونت امور زنان را موظف به عقد تفاهم‌نامه در 14 محور می‌کند، اظهار کرد: در همین راستا دی ماه سال گذشته جلسه‌ای را با سازمان میراث فرهنگی داشتیم که ریاست آن بر انعقاد ضربتی این تفاهم‌نامه تاکید داشتند. به هر حال اکنون این فرصت پیش آمده تا این تفاهم‌نامه منعقد شود.

مولاوردی افزود: با توجه به ظرفیتی که در حوزه‌های میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و از طرف دیگر ظرفیتی که در زنان است، امیدواریم بتوانیم زمینه توسعه در این بخش را با توجه به محورهای برنامه ششم  به وجود آوریم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: هدف از این تفاهم‌نامه افزایش توانمندی و مهارت‌آموزی  به زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار است، البته همکاری ما محدود به این گروه نخواهد شد و به ظرفیت خوبی که در دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی وجود دارد نیز توجه می‌شود به ویژه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان که امروزه مورد توجه قرار گرفتند.

وی در پایان افزود:  امیدواریم با کمک کمیته راهبردی این تفاهم‌نامه پایش و نظارت اجرای آن به درستی صورت گیرد تا گزارش خوبی از اجرای آن به افکار عمومی ارائه دهیم و شاهد تاثیر آن در گروه‌های مختلف زنان باشیم.