صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امروز رخ داد

عرضه میعانات گازی پالایشگاه‌های گاز ایلام و خانگیران در بورس انرژی

بازار فیزیکی این بورس دیروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه) میزبان عرضه کالاهای پروپیلن پالایش نفت شازند و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و اصفهان در رینگ بین‌الملل بود.

به گزارش کسب و کار نیوز, بازار فیزیکی این بورس دیروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه) میزبان عرضه کالاهای پروپیلن پالایش نفت شازند و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و اصفهان در رینگ بین‌الملل بود.
حجم کل داد و ستدها در این روز، ۵۹۵۲ تن و به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال است.
از نکات مهم معاملات دیروز می‌توان به معامله پروپیلن پالایش نفت شازند و رقابت خریداران متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.
در رینگ بین‌الملل نیز بازار داغ حلال ۴۰۲ همچنان برقرار است و خریداران هر دو کالای حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و اصفهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
با احتساب داد و ستدهای دیروز در بازار فیزیکی طی آبان‌ماه امسال، ۲۴۳۸۳۶ تن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش بیش از ۴۲۰۰ میلیارد ریال معامله و رکوردی جدید در ارزش معاملات ماهانه بازار فیزیکی بورس انرژی ثبت شد.
در داد و ستدهای امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه) نیز کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و میعانات گازی اس ۵۰۰ پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی و نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوک شرکت ملی نفت در رینگ بین‌الملل عرضه شد.
از نکات مهم عرضه‌های نخستین روز آذرماه، می‌توان به عرضه بیش از ۱۵ هزار تن میعانات گازی در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.