صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در اولین روز از سالروز یادبود قربانیان سوانح ترافیکی

جلسه شورای معاونین خراسان شمالی در راهدارخانه دشت برگزار شد

در اولین روز از سالروز یادبود قربانیان سوانح ترافیکی جلسه شورای معاونین با حضور کلیه مسئولین ستادی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، فرمانده پلیس‌راه استان و جمعی از مسئولین در محل راهدارخانه دشت برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، در این جلسه علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به نقش راهداران در ایمنی ترددهای جاده‌ای گفت: راهداران نقش کلیدی در ارتقای ایمنی سفرها در جاده‌ها دارند.
بدیعی مقدم اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی راهداران و متولیان حمل‌ونقل جاده‌ای مهیا کردن جاده‌ای ایمن برای سفرها است.
وی افزود: برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها می‌بایست خط‌کشی‌ها و علائم و تابلوهای جاده‌ای به‌صورت دوره‌ای بازبینی گردد.
وی با اشاره به اینکه محور بجنورد- جنگل گلستان به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای به عنوان محور بدون حادثه انتخاب شده است، اظهار کرد: حجم تردد در این محور بالاست و حادثه نیز به علت دوطرفه بودن زیاد است؛ و تلاش داریم تا با بسیج عوامل راهداری، پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های اجرائی ذیربط ترددهای این محور را رصد و کنترل نماییم.
بدیعی مقدم با اشاره به اینکه سه عامل شامل خودرو، جاده و انسان در بروز تصادفات نقش دارد، گفت: در این میان عامل انسانی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که در این زمینه آموزش نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای دارد.
وی بیان کرد: امسال شمار تصادفات در جاده‌های استان خراسان شمالی نسبت به سال قبل بیشتر شده که نگران‌کننده است که می‌بایست عموم مردم نیز نسبت به رعایت نکات ایمنی و رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در جاده‌ها همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.