صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قرارداد فاز دوم طرح و توسعه شهرک بین‌المللی فاوا امضا شد

قرارداد فاز دوم طرح و توسعه شهرک بین‌المللی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی پیام، میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سنگاپوری Galaxy امضا شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شهرک بین‌المللی فاوا با هدف استقرار شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه‌های  ICT در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همکاری با شرکت‌های ملی و محلی و توسعه بازار این شرکت‌ها در فرودگاه پیام کرج ایجاد خواهد شد.
در فاز اول، مشاور بین‌المللی این پروژه، با موضوع و اهداف اجرای منطقه‌ای آن آشنا شد که در ادامه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نهایی و قرارداد فاز دوم منعقد شد.
همچنین این پروژه از ظرفیت ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در یک بازه زمانی ۱۵ ساله برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و افراد صاحب ایده در این حوزه برخوردار است. 
تدوین طرح کلان اقتصادی و تجاری طرح، تدوین انگیزه‌های مالی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در طرح، تدوین انگیزه‌های مالی و اقتصادی طرح برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و چند ملیتی برای استقرار در شهرک، طراحی کلان فیزیکی و کالبدی و نیازهای زیرساختی شهرک و بازاریابی طرح در بازارهای بین‌المللی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از جمله محتوای قابل توجه در فاز دوم این طرح است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
در حال حاضر بیش از ۴۸۰ شرکت و موسسه فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند و این شهرک در سال‌های اخیر، بین‌المللی‌شدن را در قالب توسعه همکاری با شرکت‌های مطرح در سطح دنیا به عنوان یک برنامه محوری دنبال می‌کند.