صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار می‌شود؛

چاپگرهای سه‌بعدی و مدل‌های جدید کسب و کار

بررسی انقلاب صنعتی چهارم، تاثیر چاپگرهای سه بعدی و انقلاب‌های جدید فناوری برخی عناوین کارگاه آموزشی با عنوان "چاپگرهای سه‌بعدی و مدل‌های جدید کسب و کار" است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چاپگرهای سه‌بعدی و کارآفرینی مدل‌های جدید کسب و کار عنوان کارگاه آموزشی است که توسط مدیر و موسس، موسسه علمی فن آوری مهندسی زمستک برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، انقلاب صنعتی چهارم اتفاق افتاده است. بخواهیم یا نه، زندگی، فضای کسب و کار و در نتیجه اقتصاد، دستخوش تغییراتی خواهد شد که آماده نبودن برای آن منجر به ضرر و زیان خواهد شد .می توان منتظر ماند، تا روبات ها فرصت های شغلی ما را بگیرند و منجر به موج جدید بیکاری شوند. می توان دست روی دست گذاشت و دید که چگونه فناوری های جدیدی مثل چاپگرهای سه بعدی، بخش هایی از تولید و صنعت را به کساد می کشانند. اما راهکار بهتر این است که آگاه باشیم، آماده باشیم، و از موج جدید استفاده کنیم. بدانیم چه مهارت هایی نیاز است تا به جای غرق شدن، بر روی موج ها سوار شویم. برای وارد شدن به بازار کار، فقط تحصیلات دانشگاهی کافی نیست. برای موفقیت در فضای کسب و کار، مهارتهای جدیدی نیاز است که مستقل از رشته تخصصی دانشگاهی، باید آموخت. در این راستا با حمایت ستاد توسعه فناوری‎های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی کارگاه آموزشی چاپگرهای سه‌بعدی و کارآفرینی مدل‌های جدید کسب و کار 29 آبان ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.  این کارگاه آموزشی به صورت خلاصه اشاره ای می کند به انقلاب جدید فن آوری به صورت خاص چاپگرهای سه بعدی،  مدل ها و فرصت های جدید کسب و کار، موج جدید کارآفرینی و فضای استارت آپی.
همچنین انقلاب صنعتی چهارم، انقلاب ساخت و تولید- چاپگرهای سه بعدی، مفهوم نوآوری: چگونه نوآورانه فکر کنیم، کارآفرینی: کارآفرین کیست، نوآوری و ارتباط صنعت و دانشگاه و تاثیر چاپگرهای سه بعدی و انقلابهای جدید فن آوری بر کسب و کار  برخی از سرفصل های این کارگاه آموزشی است.