کد خبر: 76156
«کسب‌وکار» گزارش می‌دهد

افزایش مخاطبان نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال پس از یک هفته برگزاری روز جمعه با موکول شدن مراسم اختتامیه آن به یک روز دیگر به پایان رسید.

افزایش  مخاطبان   نمایشگاه  رسانه‌های  دیجیتال
محمد جوادی قاضیانی
رسانه دیجیتال رسانه‌ای است که تبادل یا انتشار محتوا در آنها، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر است و شامل رسانه‌های برخط مبتنی بر شبکه نظیر شبکه جهانی اینترنت، سرویس‌های مخابراتی از قبیل پیامک (SMS) و پیام چندرسانه‌ای (MMS)، سایر اشکال شبکه‌های تبادل داده مانند بلوتوث، رسانه‌های مبتنی بر حامل‌های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته‌های نرم‌افزاری رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای و مانند آنها می‌شود. 
ظاهرا قرار است در مراسم اختتامیه که به دلیل مصادف شدن آن با بیست‌وهشتم ماه صفر و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) به تاریخ دیگری موکول شده، ضمن بررسی عملکرد این نمایشگاه و نقد نقاط ضعف، از غرفه‌های فعال تقدیر شود؛ ازاین‌رو این مراسم همزمان با جشنواره رسانه‌های دیجیتال برگزار خواهد شد.
اهداف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
1. جریان‌سازی و ایجاد بستر مناسب جهت تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی‌ در حوزه رسانه‌های دیجیتال
2. ایجاد جایگاهی برای عرضه و ارزیابی رسانه‌های دیجیتال در کشور
3. فراهم کردن فضای همدلی و هم‌افزایی میان پدیدآورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال
4. توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال
5. کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی ‌به میراث
 مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور
6. حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال
7. بسترسازی و فراهم کردن زمینه لازم جهت تحقق جنبش نرم‌افزاری در حوزه محتوای دیجیتال
8. ایجاد بستر رقابت میان تولیدکننده رسانه‌های دیجیتال در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق‌بخشی به بازار داخلی و خارجی محصولات ایرانی در ‌این صنعت
9. ارتباط و تعامل با مراکز بین‌المللی دارای تکنولوژی در حوزه رسانه‌های دیجیتال برای بالا بردن سطح کیفی محصولات تولیدشده در داخل کشور
10. فراهم کردن بستر لازم برای توسعه صادرات نرم‌افزارهای رایانه‌ای
حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه
با توجه به حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه‌های مختلف در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال هم استارت‌آپ‌های زیادی شرکت کرده بودند. استارت‌آپ‌هایی که برای حضور در این نمایشگاه بعضا تخفیف‌های زیادی هم گرفته بودند. استارت‌آپ‌هایی که به حوزه‌های متفاوت مربوط می‌شدند و تنوع زیادی در نوع خدمات آنها وجود داشت؛ از اپلیکیشن مکان‌یاب گردشگری تا کسب‌وکاری که خدمات تایم‌شرینگ را ارائه می‌داد.
سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در این باره گفت: در این نمایشگاه که وسعت آن 3 برابر نمایشگاه‌های قبلی است 442 شرکت و موسسه حاضر شده و 120 مورد آنها استارت‌آپ‌ها بودند؛ سعی کردیم با وجود همه کاستی‌ها آخرین تکنولوژی‌های مطرح را به نمایشگاه بیاوریم. مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه خوش‌بینی من با دیدن استارت‌آپ‌ها به آینده بیشتر شده است، گفت: برای ایجاد اشتغال بیشتر باید به این حوزه توجه جدی شود و حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، تا جایی که تعداد شتاب‌دهنده‌های موجود در کشور نیز از 54 مورد بیشتر شده و نهایتا رقابت بین آنها شکل گیرد. 
حضور شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات جانبی و زیرساختی
در این میان طبق آنچه در نمایشگاه‌های مختلف رخ می‌دهد، شرکت‌ها و موسساتی هم که خدمات مشابه ارائه می‌دهند در این نمایشگاه حضور داشتند و شرکت‌هایی حضور یافته بودند که به ارائه خدمات طراحی سایت، ارائه شبکه و دیگر زیرساخت‌های دیجیتالی می‌پرداختند. به گونه‌ای که برای کسی که شاید قصد راه‌اندازی یک استارت‌آپ را داشت، می‌توانست با شرکت در این نمایشگاه بستر‌ها و خدمات مورد نیازش را دریافت و اطلاعات خوبی درباره آن کسب کند. 
برگزاری جداگانه نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال پس از نمایشگاه مطبوعات و ارتباطی که این دو با هم دارند باعث می‌شد که برخی به فکر تجمیع این دو نمایشگاه باشند. چیزی که دور از ذهن هم نیست و بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات در فضای دیجیتال هم به ارائه خدمات می‌پردازند و هر دو فضا را در اختیار دارند. علاوه بر این پیش از شروع نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سید عباس صالحی درباره تجمیع نمایشگاه‌های مطبوعات و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: اینکه نمایشگاه این دو مجموعه با هم برگزار شود حسن‌هایی دارد چون می‌تواند مخاطبان بیشتری را به فضای نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال بیفزاید. 
وی ادامه داد: اما همان‌گونه که مطلع هستید، این دو مجموعه، مخاطبان متفاوتی با هم دارند؛ در عین اینکه مشترکاتی بین آنهاست. 
گرچه بخشی از رسانه‌های دیجیتال واژه رسانه دارند و تبعا با نگاه رسانه حرکت می‌کنند، اما بخشی از آنها نیز فرارسانه‌ای هستند و ارتباط مستقیم با بحث رسانه ندارند. ازاین‌رو در نسبت فرارسانه‌ای‌ها با نمایشگاه مطبوعات، همه، آن بخش‌های رسانه‌ای قوی را ندارند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجمیع این دو نمایشگاه، می‌تواند باعث افزایش مخاطب شود و برخی از کاهش هزینه‌ها را در پی داشته باشد و البته برگزاری جداگانه این نمایشگاه‌ها به دلیل اینکه این دو، مخاطبان خاص خود را دارند و مخاطبان آنها یکسان نیست، صورت می‌گیرد.
انتقال فضا و توجه از نمایشگاه مطبوعات به نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
بسیاری از کارشناسان با حضور در این نمایشگاه به این نکته اذعان می‌کردند که فضا و توجه به مرور زمان از سمت نمایشگاه مطبوعات به سمت نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در حال تغییر است و این نکته مثبتی است. حمید سپیدنام، متخصص فضای دیجیتال و معروف به مستر تیستر در بازدید از غرفه «کسب‌وکار» در این باره گفت: شاید خیلی از افراد به نمایشگاه مطبوعات نیامدند، ولی من خودم به شخصه حس بهتری را نسبت به غرفه‌ها و دوستانی که دیدم، داشتم. البته هنوز نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به نسبت اینگونه نمایشگاه‌ها ضعیف است، ولی می‌بینید که فضا و توجه از سمت نمایشگاه مطبوعات به سمت این نمایشگاه در حال تغییر است و این نمایشگاه هر ساله پیشرفت‌های خوبی دارد و به سمت جلو در حال حرکت است. 
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی در راه و شهرسازی جنوب استان کرمان
  • پیامدهای کاهش بودجه حمل و نقل
  • نوسان نرخ ارز آجیل یلدا را گران کرد
  • خطرات حذف غیرشفاف 30 میلیون یارانه‌بگیر
  • شرکت‌های پیمانکاری در آستانه ورشکستگی
  • وثوق احمدی: پرونده کریمی با نفت، مشابه پرونده ژوزه است
  • "مالیات بر ارزش افزوده" از لقمه‌ مردم نگیرید
  • فرهادیان: آیین‌نامه سازمان لیگ تکواندو را بازنگری می‌کنیم
  • عرضه بیش از 115 هزار تن انواع فرآورده های نفتی و پتروشیمی
  • رشد 31 درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران
  • رییس کمیسیون صنایع مجلس: دولت چهار برابر نیازش پرسنل دارد
  • تیم ملی فوتبال مراکش به مصاف ازبکستان می‌رود
  • رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تغییر کرد
  • رجبی: ماچک تا آخر هفته‌ به ایران می‌آید
  • نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق
  • ممنوعیت واردات برنج ادامه دارد
  • پیشنهاد ظریف در تشکیل مجمع گفت و گوهای منطقه ای به ایجاد صلح و افزایش تعامل با کشورهاکمک می کند
  • رییس مرکز مطالعات و نوآوری بانک انصار به عنوان پژوهشگر برتر بانکی انتخاب شد
  • توزیع بیش از 5 هزار بن کارت در نمایشگاه کتاب بوشهر
  • تمدید زمان دومین دوره باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
  • عاملان ضرب و شتم یک دست فروش احضار شدند
  • سایپا از گرانی سراتو عقب نشست
  • معرفی علی‌بابا به عنوان یک استارتاپ موفق
  • پوتین: آمریکا درباره ورزش روسیه شایعه‌پراکنی می‌کند
  • رشد چهار رتبه‌ای در شاخص‌های ICT
  • برقراری نسل جدید اینترنت ۵G در ایتالیا
  • تاکید لاریجانی بر حمایت مشروط مجلس از خودروسازان داخلی
  • کمیته های بوم الله 22 بهمن تنها به ارائه گزارش صرف اکتفا نکنند
  • صنعت بیمه نیازمند فکر و ایده های نو است
  • جدیت گلزار در کار مثال زدنی است
  • «سووشون» به بازار کتاب ایتالیا هم راه می‌یابد
  • افزایش بیش از 13 درصدی اعتبارات آموزش عالی در بودجه 97
  • پژوهشگران میراث فرهنگی به موفقیت های کشورهای گردشگر پذیر تمرکز کنند
  • معاونت زنان به دنبال افزایش کلینیک‌های زنان وخانواده
  • بهره مندی آخرین شهر استان یزد از نعمت گاز طبیعی
  • مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش منصوب شد
  • قیمت طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید
  • ضعف های نظام بانکی یک‌شبه برطرف نمی‌شود
  • دستور رئیس جمهور برای اصلاح نظام بانکی
  • بازگشت دوباره عکاسی به دفاتر ثبت احوال
  • نرخ شیرینی برای شب یلدا ثابت است
  • تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بهای آجیل و خشکبار شب یلدا
  • رئیس اتحادیه میوه مرکز مازندران ، کمبود و گرانی نارنگی را تکذیب کرد
  • راه‌اندازی بازارچه مرزی بندرلنگه تا پایان سال جاری
  • پرداخت 132 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین امنیت غذایی کشورو توسعه پایدار بخش کشاورزی
  • اجرای طرح شرکت مهان کاغذ تویسرکان با تسهیلات بانک صنعت و معدن آغاز شد
  • چرا عملیات مهار فوران رگ سفید، سخت و متفاوت است؟
  • برداشت سالانه 2.7 میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های تهران
  • انرژی‌های تجدیدپذیر و باید و نبایدهای لایحه بودجه 97
  • انتقال گاز به غرب کشور پایدار و مطمئن می‌شود