صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور کشورهای آسیایی،‌ استرالیا و نیوزیلند

ایران میزبان سیزدهمین اجلاس منطقه‌ای ICA می شود

سیزدهمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی تعاون، آبان ماه سال آینده با حضور کشورهای آسیایی،‌ استرالیا و نیوزیلند در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، سیزدهمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی تعاون، آبان ماه سال آینده با حضور کشورهای آسیایی،‌ استرالیا و نیوزیلند در تهران برگزار خواهد شد.
بهمن عبدالهی ـ رییس اتاق تعاون ایران -  با اشاره به امضای تفاهم‌نامه نامه سیزدهمین اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی تعاون (ICA) از برگزاری این اجلاس به میزبانی کشورمان در آبانماه سال آینده خبر داد.
وی در تشریح میزبانی ایران از این رویداد بین المللی گفت: با توجه به اینکه مجمع جهانی تعاون بخش آسیا و اقیانوسیه، بالاترین مرجع بخش تعاون در جهان به شمار می‌رود و به دلیل ارتباطاتی که این مجمع با سازمان ملل در زیر شاخه برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان جهانی کار (ILO) دارد، برگزاری اجلاس آن برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس اتاق تعاون ایران برگزاری این اجلاس در تهران را فرصت مناسبی برای رشد و تقویت بخش تعاون دانست و درباره مزایای برگزاری آن گفت: برگزاری این مجمع از نظر جایگاه بین‌المللی به دلیل حضور نماینده مجمع جهانی تعاون (ICA GLOBAL ) مهم است و دستاوردهای قابل توجهی برای کشورمان خواهد داشت.
عبدالهی میزبانی مجامع بین المللی را یکی از استراتژی‌های کشورها برای داشتن نفوذ پایدار و مستمر در فضای بین‌المللی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اجلاس منطقه‌ای در توسعه بخش تعاون و ارتقای جایگاه آن تاثیرگذار است، افزود: تعداد اعضای منطقه‌ای این اتحادیه حدود ۸۰ سازمان از بیست کشور هستند که جلسات دوره‌ای آنها هر دو سال برگزار می‌شود و هیات های مختلف با شرکت در کارگاههای آموزشی و ارائه مقالات مختلف آخرین تجربیات و دستاوردهای خود در این بخش را به اشتراک می‌گذارند.
به گفته رییس اتاق تعاون ایران، برگزاری سیزدهمین نشست منطقه‌ای اتحادیه جهانی تعاون، علاوه بر ارتقاء جایگاه ایران در بخش تعاون، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای ایران در زمینه‌هایی همچون انرژی، صنعت، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود.