صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام

میزان خسارت زلزله ایلام تا هفته آینده مشخص می شود

سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام گفت: در حال بررسی میزان خسارات وارد شده زلزله اخیر به ایلام هستیم و این میزان تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز سیدکمال الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه تعیین میزان خسارات وارده زلزله اخیر به استان ایلام نیاز به بررسی بیشتر خصوصا در مناطق روستایی دارد، اظهارداشت: در شهرستان ها ستاد بحران به ریاست فرمانداران تشکیل شده و گروه های ارزیاب در حال بررسی خسارات هستند و امیدواریم تا پایان هفته آینده، میزان خسارت ها برآورد و تعیین شود.
وی با اشاره به اینکه در اثر زلزله یک شنبه شب در محورهای مواصلاتی ایلام – ایوان، ایلام – سرابله و محور ایلام – دره شهر ریزش کوه ایجاد شد، افزود: خوشبختانه با اهتمام نیروهای راهداری این ریزش ها پاکسازی شده و تمام محورهای استان باز است و با توجه به وقوع پس لرزها خصوصا در مناطق روستایی و احتمال ریزش سنگ، از همه رانندگان می خواهیم که در مسیرهای مواصلاتی با احتیاط رانندگی کنند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام بیشترین میزان خسارت در استان را مربوط به مناطق روستایی و خانه های کم دوام و قدیمی این مناطق عنوان و تصریح کرد: خسارت در همه مناطق استان گزارش شده و در همه شهرستان ها میزان خسارت تقریبا یکسان است و گروه های ارزیاب در حال کارشناسی و برآورد خسارت ها هستند.
سیدکمال الدین میرجعفریان با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران استان با فاصله 25 دقیقه پس از وقوع زلزله در محل استانداری ایلام، خاطرنشان ساخت: در همان ساعت اولیه، قطعی برق و ترافیک شدید در معابر شهر ایلام ساماندهی شده و با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی امنیت در سطح شهر برقرار و برای دانشجویان مستقر در خوابگاه های دانشجویی، کمپ اسکان اضطراری برپا شد.
وی با بیان اینکه در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله و با توجه به خسارت های وارد شده به استان همجوار، سریعاً 2 تریلر حاوی چادر، پتو، موکت و یک کامیون مواد غذایی به همراه تجهیزات و 2 قلاده سگ زنده یاب و 25 اکیپ امدادی استان ایلام به شهرستان سرپل ذهاب ارسال گردید، بیان داشت: علاوه بر این بیش از 50 دستگاه ماشین آلات سنگین و راه سازی شامل لودر، بیل مکانیکی و کامیون آب پاش به همراه 30 محموله مواد غذایی و اقلام ضروری مورد نیاز به استان کرمانشاه ارسال و امروز (چهارشنبه) 15 کامیون آب معدنی، آرد، وسایل گرمایشی و ... از کمک های مردمی استان ایلام به سرپل ذهاب ارسال شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام همچنین به حادثه رانش زمین در چوار اشاره کرد و یادآور شد: این حادثه که پس از زلزله به وقوع پیوست توسط کارشناسان در حال بررسی و ارزیابی است و برای جلوگیری از تلفات انسانی، دستور تخلیه منازل مسکونی به ساختمان های همجوار محل فرونشست زمین ابلاغ شده است.