صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر بهداشت

کمبود دارو در منطقه زلزله زده کرمانشاه نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد: کمبود دارو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نداریم .
به گزارش کسب و کار نیوز، سیدحسن هاشمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: کار بسیار خوبی که انجام شد این بود که ارایه خدمات از طریق انجمن های فعال در حوزه پزشکی و درمان مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی و نیزسرطانی انجام می شود یعنی محور، خود انجمن ها و مردم هستند و خدمات از این طریق صورت می گیرد.
هاشمی اظهار کرد: همکاران من از ساعات اولیه تا امروز نه تنها در استان کرمانشاه و بیمارستان های مختلف که در سایر استان ها در تلاشند و بخشی از مصدومین را بستری کرده که بیش از 90 درصد آنها دارای شکستگی اندام ها و جمجمه اند.
هاشمی از تمام دست اندرکاران اعزامی برای ارایه خدمات درمانی به منطقه قدردانی و کارشان را خیلی خوب و فوق العاده ارزیابی کرد.
**اعزام 40 تیم روانپزشکی به منطقه
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش از اعزام حدود 40 تیم روانپزشک و روانشناس داوطلب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبرداد و گفت: این تیم به درمان بازماندگان زلزله و همچنین کسانی که خانواده خود را در این زلزله از دست داده اند ، می پردازند.
وی تصریح کرد: حمایت های روانی برای آسیب دیدگان زلزله در طول 24 تا ، طبیعی است که خوب نمی تواند مدیریت شود ولی امروز این موضوع سامان پیدا کرده است و شاید یکی از مهم ترین مسایل ما در یکی از دو هفته آینده مساله روحی و روانی افرادی است که همه یا بخش عمده ای از اعضای خانواده ها بخصوص فرزندان خود را از دست داده و بهت زده اند .
وی خاطرنشان کرد: بازماندگان طبیعی است که در روزهای اول نمی خواهند بپذیرند و قبول کنند که چه اتفاقی برای آنان افتاده است و بعد از آن پرخاشگری را شروع می کنند.