صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد

آمادگی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر

نشست خبری دستگاه‌های متولی حمل‌ونقل شهری و جاده‌ای مشهد و استان خراسان رضوی با حضور خبرنگاران اصحاب رسانه به مناسبت دههٔ پایانی ماه صفر در پایانه مسافربری امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، جواد وحدتی فرد معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با ۱۱ استان به عنوان استان معین هماهنگی‌های مختلف در طی سه ماه گذشته صورت گرفته است و همه شرکت‌های حمل‌ونقل در استان درگیر سرویس‌دهی در روزهای خاص هستند.
جواد وحدتی فرد افزود: تقریباً چهار هزار ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمات‌دهی به زائران از سراسر تدارک دیده شده است. حدود ۸۰ درصد ناوگان استان در مشهد با همکاری دستگاه‌های مختلف در مشهد ۱۰۰ محل خواب در پایانه مسافربری امام رضا (ع) برای رانندگان در اختیار قرار داده‌اند.
وی گفت: بر اساس تجربه سال‌های قبل کمیته دربستی تشکیل شده و امور مربوط به کرایه دربستی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را برای بازگشت زائران پیاده مدیریت می‌کند. این کمیته بخشی از معضلاتی که زائرین در سال‌های قبل گرفتار آن شده بودند را برطرف خواهد کرد.
وی به توزیع ۶۰۰ جلیقه ایمنی به مسئولین کاروان‌های پیاده توسط اداره مطبوعش اشاره کرد و گفت: ۳۵ باب راهدارخانه و به همین تعداد مجتمع خدماتی رفاهی این اداره کل علاوه بر کمپ‌های موجود به زائران خدمات می‌دهند.
وحدتی فرد افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ایمنی به کاروان‌ها، حرکت آن‌ها باید برخلاف جهت ترافیک محور و یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب آفتاب باشد و ترددها در خارج از مسیر سواره‌رو، در محدوده حاشیه راه و محل عبور کندرو جاده انجام شود. در صورت مشاهده رفتاری از کاروان‌ها مغایر با این دستورالعمل‌ها همکاران پلیس‌راه با متخلفین برخورد می‌کنند.
وی گفت: زائرین و کاروان‌ها باید بلیت برگشت خود را در مبدأ و یا جریان سفر تهیه کنند تا از ازدحام و شلوغی پایانه در روزهای پایانی ماه صفر جلوگیری شود.
وحدتی فرد ادامه داد: ترجیحاً زائرین شهرهایی که در مسیر حمل‌ونقل ریلی مثل سبزوار، نیشابور و سرخس قرار دارند از قطارهای محلی این مسیر استفاده کنند.